Espanya es manté com la primera opció dels britànics per viatjar en el pròxim any, elegida pel 29% dels enquestats en un estudi de l'Associació d'Agents de Viatges Britànics (ABTA), per sobre de països com Itàlia (15%), França (15%), Estats Units (14%) i Grècia (11%). En aquest rànquing de destinacions més demandades, crida l'atenció l'ascens de 23 llocs del Japó, que ocupa ara la desena posició, segons l'estudi. Portugal és el sisè país preferit per viatjar en els pròxims 12 mesos pel 9% dels enquestats, seguit d'Alemanya (7%), Turquia (5%), Irlanda (4%) i el Japó (4%). Per regions, Europa segueixen sent la primera opció dels britànics per viatjar a l'estranger el pròxim any (52%), Amèrica del Nord (13%) i Àsia (9%).

Els britànics són històricament els primers en el rànquing d'estrangers que visiten Espanya. Dels 66,53 milions que han entrat per les fronteres entre gener i setembre, 13,76 milions procedien d'aquest país, un 14,6% de creixement respecte al mateix període de l'any passat. França és el segon emissor de turistes cap a Espanya, 9,35 milions en aquell període, un 18% de pujada, seguida d'Alemanya amb 8,47 milions i un increment del 9,6%, segons les dades publicades aquest divendres per l'INE.

A més distància se situen Itàlia, amb 3,8 milions (un 21,4% de pujada, la major entre els països europeus), i Països nòrdics, amb 3,6 milions (15% més). Bèlgica, Irlanda, els Països Baixos i Portugal són per sobre dels 2 milions de visitants. Fora d'Europa, EUA es col·loca com el principal emissor, amb 3 milions, que suposen un fort increment del 43% respecte a 2022. Especialment encoratjador és la diversificació de nous emissors a Espanya, ja que de la Resta d'Europa han arribat fins al setembre 6,16 milions, que suposa un 20,4% de creixement i de la resta del món, 3,6 milions, un 67% més.

Regne Unit

En els 12 mesos anteriors a agost de 2023, el 52% de la població del Regne Unit se'n va anar de vacances a l'estranger i va gaudir d'una mitjana d'1,4 vacances a l'estranger cadascú, en línia amb els nivells típics anteriors a la pandèmia dels últims 10 anys. Aquesta gana per viatjar sembla que continuarà sent fort el 2024, ja que gairebé dos terços (64%) dels britànics planeja fer un viatge a l'estranger en els pròxims 12 mesos. D'altra banda, l'enquesta d'ABTA destaca una tendència a viatjar durant tot l'any, amb un nombre similar de persones que planegen viatjar a l'estranger en tardor i primavera que en verano), informa Europa Press.

Per tant, el maig i el juny seran els mesos més populars per a les escapades a l'estranger el pròxim any, amb un 21% de persones que planegen viatjar en aquells mesos, just per davant d'octubre (19%) i lleugerament per davant dels mesos punta tradicionals de juliol i agost, ambdós amb un 17% de preferència.

"Les dades mostren que la demanda de viatges fora dels períodes anés dels períodes punta i sabem que molts afiliats estan treballant per satisfer aquesta demanda ampliant les temporades en algunes destinacions i augmentant la capacitat temporada baixa", ha assenyalat l'Associació en un comunicat.

Mateix pressupost

A més, la majoria dels enquestats (51%) té previst gastar els mateixos diners en vacances l'any que ve que en els últims 12 mesos, i una proporció significativa té previst gastar-ne més (28%). Però, encara que els resultats mostren que molta gent pensa anar-se'n de vacances mantenint el mateix tipus de pressupost, la majoria (72%) afirma que el cost de la vida afectarà els seus plans de viatge.

Per mantenir vius els seus somnis de vacances, ABTA assenyala que els clients adoptaran una sèrie de tàctiques de retallada de despeses, com tenir menys vacances (22%), reservar un allotjament més barat (21%) i menjar menys en vacances (17%). Dels que van viatjar a l'estranger l'any passat, el 61% ho va fer amb un paquet turístic, sent el preu la principal motivació dels britànics per triar aquesta manera de reservar, segons l'enquesta d'ABTA. Els que van afirmar haver reservat un viatge combinat perquè era la millor opció en relació amb el preu van augmentar fins a 42%, davant el 34% de l'any passat, mentre que un terç (33%) va dir haver reservat un viatge combinat perquè volia unes vacances amb tot inclòs, davant el 28% que va dir el mateix l'any passat.