Xavier Valls és un dels presentadors de TV3 que més clar parla, a qui se li entén tot quan alça la veu, quan deixa anar el que li surt del monyo quan alguna cosa del seu voltant grinyola. Un dels presentadors que més es mullà en dir què pensa, i que sovint, reparteix bufetades tant des de les seves xarxes socials com presentant el seu programa, Onze, a Esport3. Especialment contra la caverna madridista i els altaveus de les espanyes.

Xavier Valls, TV3

Fa uns dies es va pronunciar de manera impecable i implacable sobre la crisi de Ceuta, posant damunt la taula les imatges d'una manifestació a Madrid, on una reportera va ser increpada per uns manifestants alterats lluint banderes espanyoles i comparant-ho amb l'actuació policial amb un jove culer que lluïa una estelada al camp de l'Elx: "Banderes espanyoles per agredir un periodista. Però la bandera que genera odi és l’estelada…". Un tuit per escombrar alhora la ultradreta, la policia espanyola, la premsa de Madrid i l'Espanya retrògrada. Ara ha tornat a mullar-se sobre un efecte col·lateral de la situació a Ceuta, la de la imatge de tres jugadors del Madrid, precisament al camp de l'Elx, amagant el missatge que van fer mostrar als jugadors abans del partit, un missatge en una samarreta on es llegia "Todos somos caballas", dedicat als habitants de Ceuta. La imatge de Konaté, Vinicius i Mbappé amb la samarreta arremangada:

Una imatge que va fer saltar la caverna. Paco González, Santi Cañizares i Poli Rincón, dient a la COPE: "Esto de ponerse la camiseta a medias, ¿¿qué mierdas es??, si no estás de acuerdo, dile al club que no te la pones". "Bochornoso, una vergüenza, un jugador del Madrid no puede hacer esto". O Jiménez Losantos embogint a esRadio: "Konaté, Mbappé y el Malicius son extranjeros, aunque Vinicius casi nació aquí. Bueno, aquel que conocimos como Vinícius. Yo veo un tío que es un negro gordo con una mandíbula enorme y digo ese no es Malicius, pero sí es".

Després de l'enrenou que s'ha format, Mbappé ha parlat. Ho ha fet pel diari As: "tengo toda la solidaridad con Ceuta y con todas las víctimas. Porque antes de ser jugador, soy humano. Pero también yo quería tener un gesto y un pensamiento para todos los inmigrantes que han perdido la vida y que también están en condiciones duras. Era una posición no fácil, difícil, porque al final la gente puede pensar que yo estoy contra la gente de Ceuta pero no, absolutamente no. No tengo nada contra ellos y yo apoyo 100% con mi pensamiento en ellos. Pero quería tener también un pensamiento por toda la gente que sufre, porque al final soy humano y no quiero meter prioridad en el sufrimiento":

En sentir-lo, més enllà de les paraules del jugador del Reial Madrid, Xavier Valls ha posat damunt la taula una altra reflexió, encertada, com sempre: "Mbappé ha triat el diari AS per donar una bona exclusiva. Que el director d’aquest diari sigui qui vota a Espanya per la Pilota d’Or segur que és casualitat…".

Xavier Valls, una vegada més, encertadíssim.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!