Victoria Federica és famosa per ser la neta del rei Joan Carles i, entre els seus cosins, és coneguda per ser una de les que més titulars ha protagonitzat. Molts pensareu que ens referim a tots aquells articles i notícies sobre el seu pas com a influencer, imatge publicitària o la seva participació a El Desafio, però no, realment fem referència a totes les vegades que s'ha saltat les normes, i ha protagonitzat algun escàndol que, en ciutadans normals o altres celebritats, comportarien multes i sancions greus. Doncs bé, Victoria Federica ho ha tornat a fer, i aquest cop des del seu ofici com a influencer amb Vicmabor. La filla de la Infanta Elena, que presumeix de ser creadora de contingut i ser un perfil d'Instagram conegut per la xarxa, ja no sap fer ni la seva feina, bé, no sabem realment si l'ha sabut fer mai, però en aquesta ocasió ja no passa desapercebuda. Atents.
Victoria Federica ja fa temps que ha volgut començar una trajectòria com influencer per la xarxa, on ens publica algunes pinzellades de la seva vida i, sobretot, totes les seves campanyes publicitaries, els esdeveniments on assisteix i tots els luxes que formen part de la seva vida. Ara bé, per molt que sigui neta del rei, el seu contingut entra perfectament en el sector dels influencers i, per tant, ha de complir la nova llei d'influencers sobre la publicitat en els continguts que va entrar en vigor aquest 1 d'octubre del 2025. Aquesta nova legislació pretén que el contingut promocional sigui molt més transparent i clar de cara els usuaris seguidors i, a més, és molt fàcil d'entendre. Es tracta que tots els continguts amb una intencionalitat comercial caldrà que siguin etiquetats amb la paraula publicitat, regal, invitació... Per molt que no hi hagi remuneració, sol sigui un regal o una invitació, tot haurà d'estar etiquetat. La llei va entrar en vigor fa només cinc dies, un temps suficient perquè Victoria Federica ja hagi fet la seva primera pífia.
La periodista Laura Fa s'adonava ràpidament que la neta del rei Joan Carles no complia la llei i, a més, no dissimulava ni una mica. Victoria Federica assistia a la desfilada de Balenciaga durant la setmana de la moda a París i publicava un prepara't amb mi, mostrant tot el look que li havien regalat per dur a l'esdeveniment sense adjuntar l'etiqueta corresponent de publicitat, regal, invitació. Vicmabor, la royal influencer, només escrivia el següent en el peu de la publicació: "Prepara't amb mi per al primer show de Pierpaolo Piccioli amb Balenciaga (Estic cridant) Gràcies a tot l'equip per rebre'm en una nit tan especial". Res més. És més que evident que totes les peces de roba que apareixen al vídeo són regalades i ella no n'ha pagat ni una, però la neta del rei es nega a etiquetar-ho en el vídeo i va contracorrent del qual exigeix la llei. Com sempre, això li ve de família.
Aprofitant la tirada, Laura Fa recorda algunes de les vegades que Vic ha decidit no fer cas a la llei. Com el dia que la van fotografiar amb patinet elèctric pujada amb una amiga seva i sense casc, o també durant la pandèmia, quan incomplia les normes del confinament i es va traslladar a Jaén sense mascareta o també caminava pel centre de Madrid sense protecció o quan feia ús de la targeta Black que li va donar Joan Carles. Un caos que acaba amb la següent reflexió, molt aplaudida per nosaltres: "Llegados a este punto creo que es necesario como una reflexión colectiva en plan vamos a dejar que nos influencie gente con cosas por influenciar, porque entienden de moda, tienen un bagaje, porque son ejemplo de superación, porque juegan o cantan o no sé, porque tienen algún valor digno de influenciar pero eh... ¿Hola? Cero valor de nada".
Bravíssima, Laura Fa. I no, a diferència del vídeo de Victoria Federica, això no és publicitat.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!