Telecinco està de pega, un actor acaba de destrossar la credibilitat de l'únic programa que funciona a tota la cadena: First dates, l'espai de les 10 de la nit de cites a cegues amb Carlos Sobera. Era tan fidel el seu èxit que des de l'ensorrament d'audiència de Telecinco l'empresa Mediaset ha decidit canviar-lo de cadena i ara des de fa mesos ja no s'emet a Cuatro, com erròniament han afirmat a Versió RAC 1 de Toni Claés, sinó a Telecinco, amb els mateixos resultats d'audiència. Ahir dimarts va ser el programa més vist de tota la cadena: 8,3% a Catalunya i 9,6% a Espanya. No són números espectaculars però a l'hora de El hormiguero i La revuelta són bones xifres. Cap altre programa de Telecinco té més espectadors. Ara precisament que celebren els 10 anys en antena un actor català de 72 anys, en Josep de Cerdanyola, acaba de revelar al programa de Clapés que tot és una farsa, que a ell el contracten perquè fingeixi ser un solter que busca parella. Tot és mentida: "Jo ja tinc parella".
Josep: "He anat dues vegades però els he dit que no a una tercera vegada per com van els trens. Em tenen en reserva per si els falla algú, em van trucar d'un dia per l'altre per anar a concursar-hi. Estic a una agència i ara col·laboro amb ells i els subministro concursants amics meus. Jo no vaig escriure'ls, faig curtmetratges com a actor amateur. Ells em van trucar per anar-hi, jo cobro més que els altres concursants. Una madrilenya em va rebutjar perquè era molt castissa, i un altre dia una folklòrica sevillana es va enamorar de mi i em van tornar a trucar. Tots cobrem. No és un sopar, és un esmorzar al matí. A la nit ja ets a casa després de gravar tot el dia. És un programa de la Warner, l'editen i ho venen a Telecinco. Si fas veure que convides i pagues el sopar de tots dos és una comèdia, després et tornen els diners que has fet veure que pagaves. És absurd que un comensal convidi a l'altre perquè en acabat la productora et torna els diners del compte del restaurant. Et diuen que si' pilles catxo' tu mateix, tens un hotel allà al costat. Volen marro que és el que ven. Sobera em va dir a cau d'orella: 'Si os morreáis os doy 50 pavos"". Una farsa per fer veure que és un programa de trobar parella. En Josep ja té parella a casa seva a Catalunya. L'altra comensal no ho sabia.
En Josep insisteix en la gran farsa: "La meva parella en aquell moment ja ho entenia. Jo li deia és la meva professió, si haig de fer petons per 50 euros ho faig, i li vaig dir "¿Si la alicato 300 pavos"? És broma. Es grava en un polígon i obres la porta i és un restaurant fals a San Sebastián de los Reyes, les bessones del programa em van impressionar, els vaig donar dues pedres que tunejo. Entre les dues fan la meva edat. Soc el perfil ideal pel programa. Em van trucar per Sant Valentí i la setmana passada, jo soc de Cerdanyola i haig d'agafar l'AVE, si els trens no van bé no hi vaig". Telecinco acaba de perdre la poca credibilitat que li quedava al seu program estrella. Deu anys simulant el que no és.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
