Quan a Joel Joan el busquen, el troben. I més, si el busquen amb demostracions fefaents de catalanofòbia, com ara li ha tornat a passar. L'actor i director català, esplèndid en un nou muntatge de Vània al teatre, on ell interpreta fins a 8 papers diferents (paga molt la pena, vagin a veure'l, no se'n penediran), quan surt de l'escenari va repartint bufetades a tort i a dret contra aquells que pretenen menystenir, insultar o eliminar el català de les nostres vides. Catalanofòbia que ensuma, revés a dues mans que els hi dedica, sigui en entrevistes o via xarxes. El penúltim al qual li va dedicar una demolidora resposta va ser fa pocs dies a un advocat i president de Convivencia Cívica Catalana, Ángel Escolano. Un tipus que recentment ha dit que "convertir el vascuence o el catalán en lenguas indispensables para vivir en Vascongadas o Cataluña es como obligar a la gente a dejar el coche y subirse al burro: innecesario, anacrónico y garantía de atraso. Y, además, una forma perfecta de discriminar al resto de españoles". Joan en va tenir prou amb deu paraules per retratar-lo: ""Aquí un franquista fent-se la víctima. De 1er de Goebbels":
Sense arribar als nivells d'un personatge com aquest, el Joel n'està fart de veure i sentir al seu voltant demostracions de molta gent que menysté la nostra estimada llengua, i que la menysté obertament, i fins i tot, denotant un més que evident orgull per menystenir el català. I ja no parlem de la moltíssima gent que si ho fan els altres, si els altres parlen en la seva llengua, en català, comencen a treure escuma per la boca. Sovint (n'hem vist molts casos els darrers temps, en establiments, bars, restaurants o locals). Ara, el bo d'en Joel acaba de topar amb una cambrera d'un restaurant, i la seva reacció l'ha deixat de pasta de moniato.
Explica que al restaurant que ha anat a menjar, l'ha atès una cambrera brasilera "que en un principi m’ha parlat en català", però que "de sobte ha canviat al castellà". Ell, estranyat, li ha preguntat el motiu. I la seva resposta, la seva tristíssima i catalanòfoba resposta, l'ha entristit i indigna: "Quan li he preguntat per què, m’ha dit que no li agrada el català. Tal qual". Però el Joel no s'ha quedat callat ni s'ha mossegat la llengua. Què li ha dit? Quina ha estat la seva resposta? "Li he respost: 'T’imagines que jo et digués que no m’agrada el color de la teva pell?'”. I segueix: "El racisme cap als catalans està normalitzat perquè, per llei, ningú té l’obligació de parlar-lo. I això anirà a més. O fem del català única llengua oficial, sense desmerèixer cap altra llengua, o ens n’anem a la merda".
Clar i català.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
