Ahir va ser el cantant Dani Martín. Avui, Paula Vázquez. La presentadora gallega de televisió ha decidit seguir les passes de l’exvocalista d’El Canto del Loco i ha fet públic que ella pateix la mateixa malaltia de la pell: rosàcia, una patologia que es manifesta en forma de grans i taques vermelles a la cara dels que la pateixen.

paula vazquez instagram mirall

@paulavazqueztv

La model i presentadora ho ha revelat a través del seu compte d’Instagram alhora que ha publicat dues fotografies per mostrar els estralls de la malaltia: el rostre de la Paula Vázquez, totalment enrojolit per la rosàcia (cliqueu al damunt de la fletxeta per veure la segona imatge). Si per a en Dani Martín no suposa cap problema (fins i tot en fa broma i s’autoanomena Dani Pig, pel color rosa porquet), per a la presentadora gallega sí que ho és. Més enllà del hàndicap de treballar al davant de les càmeres amb el cutis ple de marques, la patologia li provoca una gran incomoditat: “Me molesta. Aunque aprendo a vivir con ella”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@_danimartin_ Se llama #Rosácea lo que tengo en la piel . Sumándome a la iniciativa de Dani Martín. Quizás encontremos un remedio. Para él no es ningún inconveniente. Sin embargo a mí sí que me molesta. Aunque aprendo a vivir con ella. La rosácea es una enfermedad crónica de la piel que afecta solo al rostro, en especial a las mejillas, la frente, la barbilla , la nariz y ojos. Es como tener acné pero a partir de los 40 en mi caso. Nunca antes había tenido granitos. Hace dos años me lo diagnosticaron. Para entonces tenía un brote muy importante. La cara inflamada, roja, dolía, una especie de picazón, y de repente los ojos. Rojos secos, duelen mucho. Hasta marea. Está relacionado con el estrés. Yo solo consigo bajarlo relajándome, baños de espuma, paseos. Música. Y a veces ni eso. Suele comenzar en los mofletes, se quedan rojas como un borrachito. ( por cierto imposible beber alcohol teniendo Rosacea) A mi un tinto de verano, me destroza la cara, o el sol , Los cambios de temperatura, olvídate de entrar en una sauna.🤷‍♀️ ¿Y tú tienes Rosácea ? Nos aconsejas algún tratamiento si te ha funcionado !? Por cierto, ahora mismo no la tengo. Las fotos son de hace unos meses. Ella es así va y viene.

A post shared by Paula Vázquez. Presentadora TV (@paulavazqueztv) on

La rosàcia és crònica i afecta únicament la cara dels pacients. Es manifesta a les galtes, al front, a la barbeta, al nas i als ulls. Tal com detalla la Paula Vázquez, “es como tener acné pero a partir de los 40”. Li ha sortit de gran, un cop assolida la quarantena: “Hace dos años me lo diagnosticaron. Para entonces tenía un brote muy importante. La cara inflamada, roja, dolía, una especie de picazón, y de repente los ojos. Rojos, secos, duelen mucho. Hasta marea”. Des que és coneixedora de la malaltia, la presentadora evita com sigui els canvis bruscos de temperatura o prendre ni una gota d’alcohol, per les conseqüències que té sobre la seva pell: “Un tinto de verano me destroza la cara”.

paula vazquez instagram

@paulavazqueztv

Una patologia que surt a la llum quan està estressada i que només aconsegueix mantenir a ratlla relaxant-se, amb banys d’escuma i sortint a passejar.