Cada setmana, entre la nòmina de col·laboradors excel·lents que veiem al Tot es mou de l'Helena Garcia Melero, a TV3, hi trobem sempre una periodista que explica com ningú les notícies relacionades amb els successos. Una comunicadora excel·lent que parla dels casos que ens congelen la sang, i a qui també podem veure a d'altres cadenes com 2Cat, al programa L'Altaveu. Parlem de la Míriam Saint Germain.

La Míriam Saint Germain, al 'Tot es mou' de l'Helena Garcia Melero 3Cat
Míriam Saint Germain, amb l'Helena Garcia Melero al 'Tot es mou' 3Cat

Una Míriam que ha deixat preocupat tothom quan ha explicat el que ha patit al seu municipi, Montcada. Ella mateixa publicava una imatge i deia als seus seguidors a xarxes: "Qué poco me imaginaba lo que iba a pasar minutos después de esta primera foto". I és que ella ha estat la protagonista d'un succés com els que acostuma a explicar. I és que divendres va sortir de casa i "a escasos metros, un chaval de 17 años decidió atacarme por la espalda para robarme el móvil. Todavía no sé de dónde saqué la fuerza para resistirme. Pero lo hice. Y eso me costó caro. Me tiró por las escaleras y me golpeó. Salió corriendo con mi teléfono. Y yo, magullada y en shock, salí tras él. Grité. Grité pidiendo ayuda. Y varios vecinos, al escucharme, salieron y lograron interceptarlo. Gracias a ellos pude recuperar el teléfono".

Míriam Saint Germain, abans de patir un intent de robatori amb violència IG

Però com ella diu, "Pero no es el móvil. Nunca fue el móvil. Es la escena. Es el lugar. Es que pasó al lado de mi casa. En la Montcada que tanto quiero. En la Montcada que siempre he defendido. Y eso duele más que las heridas. Algo no está bien. Lo sentimos todos los que somos de aquí de siempre. Algo se ha roto. Alunizajes. Robos a plena luz del día. Una sensación de impunidad que, poco a poco, también ha llegado hasta aquí. Me consta que la Policía Local y los Mossos d’Esquadra hacen todo lo que pueden con los recursos que tienen. Pero no está siendo suficiente. Nunca he vivido con miedo en Montcada. Nunca. Desde hace un tiempo, sí. Y desde el viernes, un poco más". Després, ha continuat donant explicacions a L'Altaveu de 2Cat, on el presentador, Marco Chiazza, al·lucinava:

Esperem que la Míriam es recuperi aviat, i com ella diu, les ferides que més mal li fan no són les que es veuen als genolls o als dits, sinó al cor. Que la situació a Montcada es recondueixi.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!