Así es la vida és el nom del nou programa de Telecinco que substitueix el ja finiquitat Sálvame les tardes d'aquest estiu. Así es la vida i así es Mario Vaquerizo, podríem dir. I com és el cantante, showman i televisiu marit d'Alaska? Algú encantat d'haver-se conegut que quan li retreuen que dugui una samarreta amb un dibuix lamentable, ell, tan orgullós, a sobre, treu pit. Ha passat al nou programa de la cadena, presentat per la catalana Sandra Barneda.

barneda
Sandra Barneda a 'Así es la vida' / Telecinco
vaquerizo
Mario Vaquerizo a 'Así es la vida' / Telecinco

Un dels trets distintius d'Así es la vida són les entrevistes que fa la presentadora enmig del plató, asseguts a la taula, davant de càmeres i amb els col·laboradors i el públic a uns costats. Allà es genera proximitat, una bona pensada, entre entrevistadora i entrevistat. Així es generen converses on Barneda no es talla a l'hora de tocar temes espinosos, però que cal abordar. Com el que ha tret quan tenia al davant el líder de les 'Nancys rubias'. I és que Vaquerizo va pujar fa uns dies una foto a l'aeroport. Però el que cridava l'atenció no era d'on venia, sinó què duia posat. Una samarreta blanca amb un dibuix. Un dibuix de la legió. "Recién aterrizadas from Canarias. Mil gracias por todo. Fuimos muy felices viva el mojo picón y toda su gente", deia ell, aliè al dibuix que tothom li podia veure al pit. Ell celebrant el mojo picón i la gent de les illes canàries, meravellosa terra i meravellosa gent, per cert, però sense adonar-se (o sí, i tant li fot), que el dibuix i el que simbolitza el dibuix no era tan meravellós.

"Mario, te tengo que preguntar por tus modelos, por tus estilismos, que últimamente...han molestado bastante, por esa camiseta", li diu diplomàtica Barneda. I ell, xulesc i reptador, porque yo lo valgo, respon: "Me da igual. Me toca el mismísimo coño, o sea, te lo digo así. Yo, es que sabes lo que pasa, que yo en mi día a día, yo no sabía que era una persona tan importante en este país". Vaquerizo es fa el tonto i Sandra Barneda, oportuna, li recorda que "tu sabes que hay símbolos y símbolos". I ell, encara més xulesc: "El símbolo soy yo. ¿Quién soy yo para decir que un símbolo es bueno y otros no?". Home, no cal ser molt espavilat. Ell, erre que erre, segueix tocant el violí: "Creo en la libertad individual y de expresión. El problema no está en que te pongas una camiseta, está en esa gente que quiere cuestionarte a ti por ponerte esa camiseta. Me parece una falta de respeto, aquí últimamente no se tolera nada”.

vaquerizo2
Mario Vaquerizo i Sandra Barneda / Telecinco

"Cada maricón que haga lo que quiera. Yo no me tengo que justificar ante nada ni nadie porque no considero que haya hecho nada malo. Lo mismo que me he puesto todos los años una camiseta que pone 'maricón’, me puedo poner también la camiseta del Cristo del Rey de la Muerte porque me gusta mucho estéticamente hablando. Nadie es quién para cuestionarme, porque no me conoce. Y los que me conocéis no os ofendéis”. Doncs, au, com li sembla maca estèticament... En fi, quin panorama.