Ja fa més d'un any que el Barça va anunciar el fitxatge de Joan Garcia, un porter desitjadíssim que venia del RCD Espanyol, l'etern rival del club blaugrana. Un canvi de rumb molt i molt comentat, però que, amb el temps, s'ha demostrat que era el millor destí per al porter. Des que Joan García llueix la samarreta amb els colors blaugrana, que no ha parat de guanyar títols: des de la Supercopa, com la Lliga i ara també el Mundial, un títol que ha aconseguit davant la seva primera convocatòria amb la selecció arran del seu paper dins del Barça. Joan Garcia és, sens dubte, un dels porters més aplaudits del Barça i promet ser un dels rostres més estimats del Barça durant molt i molt temps. Un jugador molt professional a la vegada que molt discret; és just per això que cada declaració que ens regala ens deixa entreveure una mica més sobre ell mateix.
Arran de la seva gran trajectòria, Joan Garcia ha començat un projecte que acostumen a fer molts futbolistes fer un campus d'estiu de futbol al seu nom. Ja fa anys que podem veure el campus de futbol d'en Pep Guardiola. Recentment s'ha estrenat el de Marc Casadó i aquest estiu també s'ha estrenat el de Joan Garcia. Un campus d'estiu de Joan Garcia dedicat a tots els nens que vulguin ser porters i porteres del 27 de juliol al 31 de juliol al Soccerland Catalunya situat a Barcelona. Un projecte molt especial en el qual Joan García s'ha involucrat moltíssim i continua fent-ne promoció a través de l'Instagram del campus. Recentment, veiem com escalfava motors publicant un vídeo on animava els nens a apuntar-se i, just uns dies abans de començar amb la jornada, ha fet un nou vídeo explicant cinc curiositats que no sabíem sobre ell, Joan García. Atents.
Com bé dèiem, el de Sallent és un noi molt discret i per aquest tipus de contingut ens regala moltes curiositats. Les primeres són referents als seus costums abans de cada partit, Joan Garcia explica el següent: "El dia antes de un partido siempre me gusta cenar lo mismo, salmón con arroz". Les supersticions no s'acaben aquí perquè Joan Garcia també relatava que hi havia una cançó que sona peti qui peti en abans de sortir al camp: "La última canción que escucho en el bus, siempre es la misma, Not afraid de Eminem", just la que sona de fons del vídeo. I un cop Joan Garcia trepitja el camp, aquest és el seu primer gest a trepitjar la porteria: "Cuando salgo al campo y llego a la porteria siempre toco los tres palos", un gest molt comú entre els porters.
Les següents curiositats referent al món del futbol també són bastant desconegudes. Per molt que el coneguem dins de la porteria, Joan Garcia també ha sigut jugador: "Cuando era más pequeño, jugaba media parte de portero y media parte de jugador". En últim lloc, una altra curiositat que no és tan sorprenent perquè ja ens l'havia anat mostrant per la xarxa és la seva passió per la muntanya: "Me gusta muchísimo ir a la montaña. Siempre que puedo me gusta escaparme y hacer alguna excursión por la montaña" relatava el porter.
Cinc curiositats que ens han permès conèixer-lo una mica més i que ben segur hauran acabat de convèncer tots els nens d'apuntar-se al campus.
