Francesc Mauri és un geni i porta molts anys sent un dels homes del temps més estimats de Catalunya. Meteoròleg de TV3 des de fa anys i panys, la seva manera de fer prediccions, d'explicar què passarà, on plourà, si farà sol o si caldrà que ens abriguem, la seva bonhomia i la seva simpatia l'han fet mereixedor del carinyo, l'afecte i el respecte dels espectadors, dels seus companys, dels seus amics i dels seus veïns... Però ara n'hi ha un que li fa treure per la boca llamps i trons, ja que ell parla del temps, com si fos el capità Haddock de 'Tintín'.
Normalment, el bo d'en Francesc és tot bon rotllo, tot somriure d'orella a orella i tot esportivitat a l'hora de, per exemple, entomar i aplaudir la imitació brutal que li fa cada dijous el gran Xavi Espinosa al Polònia. Sense anar més lluny, la descomunal versió d'It's raining men que es va poder veure al darrer programa. Com diu en Mauri, "Bons, boníssims!!! El detall final del fumigador de pluja minsa, insuperable. Música, guió, Xavi Espinosa, ball, etc.... també 'El Temps' de TV3":
Ara, però, ha posat el crit al cel. I no per cap fumigador o tempesta salvatge, sinó pel que s'ha trobat als carrers de Terrassa, on ell viu. Concretament, a alguns fanals i pals d'electricitat, penjats com si fossin cartells electorals, i, deduïm, que no són flor d'un dia sinó que és una imatge habitual i repetitiva que es troba sovint en Francesc quan surt a passejar. Concretament, uns cartells publicitaris, com si fossin cartells de candidats en plena temporada electoral, que li han fet dir que ja n'hi ha prou d'aquest color. Un explícit "Fart del 'Sr.' Raül i el negoci de compra de cotxes" encapçala la seva explícita queixa en una zona concreta de la seva ciutat: "Penós a Rbla de Terrassa. Fa mesos, espatllant el paisatge urbà de molts carrers. I si tothom qui té una activitat professional, s'anunciés pel carrer? Seria tornar a les eleccions del 77", adreçant-se a l'ajuntament de Terrassa i a Paisatges de Catalunya i l'Observatori del Paisatge:
No és la primera vegada que el Francesc veu una imatge a Terrassa que el fa saltar. Fa un temps va mostrar com en ple centre de Terrassa, tot i que com ell bé indica, "(podria ser qualsevol població)", es va produir una imatge inclassificable. Com ell recordava, "Veig tuits denúncia de gent que va a buscar diners al caixer amb moto per damunt vorera", però, res comparable amb el conductor d'aquest cotxe, d'un Mini que s'endú la medalla d'or, com deia ell amb tota la ironia del món: "Va a buscar el fill/a a extraescolars que suposo està darrera el vidre. I no és Mr.Bean qui el condueix. Són 3 minuts!".
...Com li busquin massa més les pessigolles al Francesc els seus veïns de Terrassa, aviat hi haurà tempesta... la que provocarà ell mateix com li acabi de pujar la mosca al nas.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!