La gira mundial de Cuarto Azul d'Aitana continua fent parada per diferents ciutats d'Espanya. Després de Roquetas de mar, Murcia, Albacete i València, ha sigut el torn de Sevilla, la capital andalusa, la qual ha rebut a l'artista dues nits consecutives. Les entrades exhaurides i un públic entregadíssim esperava la cantant al Icónica Santalucía Sevilla Fest. Aitana va fer ballar el públic andalús amb totes les seves cançons i, sobretot, va rebre amb molt d'amor tots els seus fans damunt l'escenari. Ja s'ha convertit en una tradició que l'artista es prengui un moment del seu show per aturar-se i prestar atenció a alguns dels detalls que els assistents li preparen amb tant d'amor: des de les pancartes, les dedicatòries, samarretes, i inclús il·lustracions i recreacions dignes de ser mostrades davant l'escenari. En el cas de Sevilla, els fans li van regalar una foto d'ella de cartó vestida de gitana; així va ser el moment:
¿Os gustaría ver a Aitana vestida con un traje de gitana bailando en la Feria de Sevilla?💃🏻✨ pic.twitter.com/pTpvsOBorr
— FILM AITANA (@film_aitana) June 7, 2026
Com era d'esperar, Aitana es va desfer d'amor davant del detall i el va ensenyar damunt l'escenari. La cantant confessava que només s'havia vestit de flamenca una vegada a la vida i va ser quan era molt petita, però, seguidament, confessava les ganes que tenia actualment de formar part d'aquesta tradició: "Tengo que volver a vestirme y venir, pero no solo para la foto, ¿eh?, para pasármelo bien, para aprender a bailar sevillanas, que no sé y me tendréis que enseñar, y cuando yo aprenda a bailar, yo prometo venir a la feria y bailar sevillanas". Les seves paraules van emocionar moltíssim el públic andalús, el qual l'aplaudia molt fort, sobretot per l'incís que feia l'artista en assistir a la Feria de Abril per gaudir i no només per a fer postureig. Una part de les declaracions que, sense voler-ho, es posiciona en un debat que aquest any ha crescut moltíssim respecte la presència de influencers. És per aquest motiu que molta gent va interpretar que les paraules de l'artista com una indirecta i Javi Hoyos va fer el següent vídeo:
Les declaracions d’Aitana van ser molt aplaudides, però també la van posicionar en una polèmica sobre influencers, una interpretació que la mateixa Aitana va aclarir en el mateix vídeo de Javi Hoyos per tal d'estalviar-se un posicionament. "Javi, no lo he dicho por nadie, si yo muchas veces no me entero de la mayoría de las cosas. ¡Todas siempre se han portado genial conmigo! Yo lo dije realmente porque quiero ir a vivir la feria de verdad y aprender a bailar sevillanas. ¡¡¡Cuando aprenda iré!!!", escrivia entre els comentaris, aclarint la seva posició respecte a aquesta polèmica sobre la Feria de Abril.
L'objectiu d'Aitana amb les seves paraules era senzillament mostrar les seves ganes per a assistir a l'esdeveniment tradicional de la ciutat. Tot i això, el seu incís amb anar a gaudir i no a fer-se una foto encaixava perfectament amb el debat que havia existit feia només uns mesos amb la Feria. Una confusió que ha quedat completament aclarida davant la resposta d'Aitana. El seu gest no només ha deixat a Sevilla i Andalusia amb ganes de més concerts, sinó que també ha fet que tots la vulguin veure vestida de flamenca.
