El cas Sálvame acaba la instrucció judicial i el fiscal determina quins dels investigats acabaran acusats formalment i per tant seran jutjats. El cas va esclatar quan la policia va detectar una fuga de dades: Sálvame estava fent safareig amb problemes policials i legals que tenien certs famosos. Es va saber que dos agents de policia estaven filtrant informació policial al programa per tenir continguts de la vida íntima de personatges com Isabel Pantoja, el difunt Àlex Casademunt, Belén Esteban, Aramís Fuster o Arantxa Sánchez Vicario. Hi havia molts investigats però el fiscal s'ha quedat només amb tres acusats de delicte de revelació de secrets, els dos agents de policia i el tertulià Gustavo González. La seva actual parella, la també tertuliana i catalana Maria Lapiedra, queda exempta de tota culpa. També queda fora el director del programa, el català David Valldeperas. Ell i la seva parella Miquel Valls respiren alleujats. No hi ha indicis contra el programa.

David Valldeperas i el seu nòvio Miquel Valls, GTRES
María Lapiedra Gustavo González GTRES

La fiscalia considera que podrà trencar la presumpció d'innocència de Gustavo. Al judici hauran de demostrar que hi havia un vincle entre els policies i Gustavo, tot i que la culpa podria acabar recaient en una morta: Mila Ximénez a qui la instrucció assenyala com a receptora de la informació policial. De moment la productora d'Óscar Cornejo queda exempta de responsabilitat penal però haurà de respondre econòmicament com a responsable civil subsidiària. Si hi ha condemna els 600 mil euros que la justícia reclama els hauria de pagar en últim terme La Fábrica de la Tele.

Óscar Cornejo yiAdrián Madrid, productors de Sálvame

Belén Esteban ja va assenyalar públicament Gustavo durant el programa i serà citada com a testimoni de l'acusació amb tota probabilitat: " "Pregúntale a Gustavo, que está muy bien informado. Sabe todo de todos. ¿Por qué tienes lo que tienes? Me llamó la policía y me ha informado de lo que tienes mío en tu casa. ¿Crees que soy una delincuente? No tengo ni una multa de tráfico. Que sea la última vez. Me da igual que me pidas disculpas. Eso lo tenías en tu casa. Mío y de mucha gente que trabaja en este plató. Me parece de muy mal compañero. Querías encontrar algo mío de la policía. Cuando me llamaron me asusté. Jorge a mí nadie me tiene que investigar si tengo cosas malas en la policía.Sí me voy a callar porque si no lo digo reviento. Ala pues a otra cosa mariposa. Aquí siempre lo mismo". Gustavo va acceptar amb molta professionalitat que el programa no li renovés el contracte i ara serà ell el boc expiatori d'una manera de fer tele.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!