D'aquí a quatre dies se celebren, com tots sabran, les eleccions generals del 23 de juliol. Veurem què passa a les urnes, veurem qui aconsegueix més vots i sobretot, els pactes que es faran entre partits, amb l'amenaça i el comprensible temor de veure governant Espanya els ultres de Vox al costat del PP de Feijóo. Són dies de finals de campanya, són dies de debats televisius i són dies on tothom hi diu la seva sobre què creuen que passarà en la jornada electoral de diumenge. Fins i tot s'ha pronunciat Gerard Piqué, sorneguer, quan Íker Casillas ha preguntat sobre les possibilitats d'alguns partits, demanant l'opinió dels seus seguidors sobre "¿Cuál crees que va a ser el partido más votado en las elecciones generales del 23 de julio en España?". I entre les respostes, la de l'exjugador català del Barça: "Convergència i Unió".

Veurem què passa i quins són els vots que aconsegueix cada partit. I per vergonyós que sembli, aquestes són unes eleccions plenes d'imatges vomitives i lamentables en plena democràcia. Però ja se sap que Spain is different. O en aquest cas (que moltes vegades ve a ser el mateix, Madrid is different). Per què? Perquè els madrilenys veuen aquests dies com en ple juliol del 2023, repetim, juliol del 2023, una imatge que té gairebé 100 anys, però que per desgràcia, encara està molt vigent. Només cal sentir parlar a segons qui. Una imatge als autobusos de la capital espanyola. Quina? La cara del fundador de la Falange, José Antonio Primo de Rivera. "Por José Antonio, vota FE de las Jons”. Una publicitat abjecta ben visible als autobusos de l'Empresa Municipal de Transportes (EMT) de l'Ajuntament de Madrid. Un missatge de l'extrema dreta en diferents línies de transport públic de Madrid, amb Primo de Rivera i el símbol falangista, amb el jou i les fletxes. Una campanya que va començar el 14 de juliol i que estarà vigent fins divendres. Un dels que ho ha vist ha estat el periodista Enric Juliana:

L'EMT ha explicat que l'explotació publicitària dels seus autobusos depèn d'una empresa especialitzada i quan van rebre el contingut de la campanya va traslladar-ho a la JEC, que va dir que no depèn d'ella comprovar “previamente el contenido de los carteles de propaganda electoral ni tampoco asesorar jurídicamente a ninguna empresa o entidad sobre la posible ilegalidad de determinados carteles de propaganda electoral”. Chim pum. Respostes massives a la imatge capturada per Juliana. Però cap de tan contundent com la d'Antonio Baños"Que per què som indepes?":

Repetim: juliol del 2023.