El dilluns és molt important a les TV no perquè comenci una nova setmana de batalla per l'audiència sinó perquè és el moment de comprovar com ha anat la guerra final, la del prime time de diumenge, el moment de la setmana en què més persones miren la TV. Tot el cap de setmana és un gran forat negre per la TV, hi ha molt menys consum televisiu els matins, les tardes i les nits, excepte diumenge al vespre quan els espectadors fan pocs plans fora de casa i descansen encenent la tele. Aquest diumenge era especial perquè no hi havia Lliga de futbol i les grans cadenes confiaven en grans dades dels seus millors productes. Especial morbo en veure com va funcionar una entrevista a La Sexta amb Oriol Junqueras: el Salvados on el president d'ERC va assenyalar Aliança Catalana va fer rècord de temporada i un gran 7,4% de share a Espanya, però va ser derrotat per la pel·lícula de La 1 que signava Alejandro Amenábar Mientras dure la guerra, que va fer un impressionant 16,2%.
Hi ha un aspecte que no es té prou en compte: TVE no fa pauses publicitàries i això on es nota més és a les pel·lícules. Poder gaudir d'un film com al cinema, sense pauses de 15 minuts per als anuncis interrompent una trama apassionant és un detall que només TVE fa en obert. És com mirar TV de pagament però gratis. I si la pel·li és política, com la d'Unamuno amb un Eduard Fernández fent del repugnant falangista Millán-Astray, la cosa es fa mirar. A Telecinco va fracassar El debate de las Tentaciones amb un 9%, molt menys que els programes entre setmana de Sandra Baeneda. A Tv3 la cosa va anar com semrpe els diumenges, amb cara i creu. El 30 minuts va sortir cara i va ser líder amb un 16,7%, parlant de Sixena i els fets posteriors a la sentència que obliga el MNAC a retornar les pintures a l'Aragó. En canvi tot just després Bestial tornava després de 15 dies de parèntesi i va tornar a fer de les seves un trist 7,9%, menys de la meitat que el programa que precedia els convidats VIP de Bibana Ballbé.
La història, amb Sixena a TV3 i la postguerra espanyola a La 1, van ser líders. Bon paper de Junqueras que fa rècord a La Sexta i males notes per Bibiana Ballbé i Telecinco.
DEU PROGRAMES MÉS VISTOS DEL PRIME TIME DE DIUMENGE A ESPANYA
1. (La1) PELICULA DE LA SEMANA <MIENTRAS DURE LA GUERRA>: 16,2% 1.827.000
2. (Telecinco) EL DEBATE DE LAS TENTACIONES: 9% 1.103.000
3. (Antena3) UNA NUEVA VIDA: 12,3% 1.050.000
4. (La Sexta) SALVADOS <RADIOGRAFIA DE UNA LEGISLATURA>: 7,4% 938.000
5. (Cuatro) CUARTO MILENIO: 7% 676.000
6. (Telecinco) GRAN HERMANO:EL DEBATE: 10,7% 641.000
7. (La1) CINE <VERANO EN ROJO>: 11,6% 626.000
8. (La Sexta) SALVADOS <CABALLERO LEGIONARIO>: 4,5% 458.000
9. (Canal Sur) ANDALUCIA POR EL MUNDO <BUCAREST,RUMANIA>: 11,9% 297.000
10. (Atreseries) CRIMEN EN EL TROPICO <PETITE ANSE>: 2,4% 296.000.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
