Totes les cadenes es reserven el millor programa per diumenge a la nit, el moment en què més gent s'asseu davant del televisor de tota la setmana. Cada TV reserva el seu millor format. TVE fa una gran aposta, inèdita en TV en obert: veure una pel·lícula d'estrena sense interrupcions publicitàries. TV3 ja fa anys que aposta pel 30 minuts, el documental de més qualitat, i de durada raonable per mantenir l'atenció, al voltant dels 30-40 minuts. Hi combina grans temes mundials amb problemàtiques específicament catalanes, que acostumen a funcionar millor en antena. És el cas d'aquest diumenge, dedicat a la bretxa digital existent a Catalunya. En plena era de mòbils, ordinadors i tauletes, l’accés a la majoria dels serveis, siguin públics i privats, obliga a entendre com funciona una pantalla, una app, una pàgina web i aquesta barrera deixa fora una part important de la població, que no té accés a internet, a aquests dispositius o que no els entén. Desconnectats va atrapar l'audiència: líder amb un 10,6% i 400 mil catalans d'audiència acumulada. No només va ser el més vist de la nit a totes les cadenes sinó que va quedar per sobre de la mitjana del dia de TV3.

Desconnectats, el 30 minuts de TV3

Aquest 30 minuts, una producció de 3Cat amb la col·laboració de Frame CreativeMedia, es pot recuperar al web 3Cat clicant aquí. La nit dels diumenges TV3 la completa amb una aposta arriscada, el programa de Bibana Ballbé Bestial, que arrossega crítiques i una audiència per sota de l'esperada. Va fer un de 5,7% de share.  Els diumenges les TV privades emeten el Sant Cristo gros de cada cadena, Telecinco va doble aposta de realities i s'ensorra: La isla de las tentaciones (7,5%) i Gran hermano (9,3%). Cuatro el programa sobre fantasmes i OVNIS Cuarto  milenio arriba al 7,5%, La Sexta emetia un Salvados sobre trasplantaments i es va quedar en un 5,9% per sota del d'Oriol Junqueras la setmana passada i Antena 3 un culebrot turc, Una nueva vida que convenç un 11,1%. Tot són dades a Espanya perquè a Catalunya totes van fer menys audiència per culpa de l'èxit del 30 minuts, que va derrotar la resta de programes. A Espanya qui va guanyar va ser la pel·lícula Misión hostil a La 1, un 12, 2% per un film bèl·lic de l'any 2024, una estrena en obert i plena d'estrelles.  Dues maneres diferents d'entendre què ha de fer un TV pública. La 1 una pel·lícula violenta i de guerra (a Catalunya va quedar-se en un 8,9%) i TV3 un documental de producció catalana sobre els problemes de molts ciutadans del país amb les noves tecnologies. Una nit per estar orgullosos de TV3.

Misión hostil (Land of bad), any 2024

ELS 10 PROGRAMÉS MÉS VISTOS DE DIUMENGE A CATALUNYA

1. TELENOTÍCIES VESPRE 427mil 22,4

2. TELENOTÍCIES MIGDIA 315mil 23,7

3. TARDA DE CINE / ALEX HUGO,LA NOIA DE L'HIVERN1 231mil 15,6

4. ANTENA 3 NOTICIAS 2 FIN DE SEMANA 199mil 10,6

5. 30 MINUTS / DESCONNECTATS 192mil 10,6

6. SISSI,ESPERANDO A ENA  / EL DESTINO DE SISSI 169mil 11,4

7. SISSI,ESPERANDO A ENA  / SISSI EMPERATRIZ 166mil 12,0

8. TELED. FIN SEMANA 161mil 8,5

9. ANTENA 3 NOTICIAS 1 FIN DE SEMANA 157mil 10,8

10. TELED. FIN SEMANA 157mil 10,7

ELS 10 PROGRAMES MÉS VISTOS A ESPANYA DIUMENGE A PRIME TIME

1. (La1) PELICULA DE LA SEMANA <MISION HOSTIL>: 12,2%  1.385.000

2. (Telecinco) EL DEBATE DE LAS TENTACIONES: 7,5% 942.000

3. (Antena3) UNA NUEVA VIDA: 11,1% 938.000

4. (LaLiga TV por M+) FUTBOL: ELCHE-R.MADRID>: 7% 888.000

5. (Cuatro) CUARTO MILENIO: 7,5% 775.000

6. (La Sexta) SALVADOS <TRANSPLANTES>: 5,9%  768.000

7. (Telecinco) GRAN HERMANO:EL DEBATE: 9,3% 567.000

8. (La Sexta) SALVADOS <GENERACION HEROINA>: 4,7% 510.000

9. (La1) CINE <EL MAESTRO DEL AGUA>: 9,5%  499.000

10. (La2) AL CIELO CON ELLA: 3,6%  457.000.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!