Les darrers hores, un vídeo ha corregut com la pólvora. Andrea Levy, la regidora de Cultura de l'ajuntament de Madrid, fent un discurs on se li trava la llengua, on diu "cristales rojos" en lloc de "cristales rotos", i on s'entortolliga sovint en una sessió d'aquest dimecres. 

De seguida la xarxa s'ha omplert de comentaris de gent incrèdula pel que estava veient, i sobretot, sentint, una Levy que no n'encertava ni una. De seguida, allau de comentaris fent mofa sobre si "huele a carajillo desde aquí" o ""Andrea Levy, Concejala de Cultura, Ocio Nocturno y Festejos" i coses per l'estil. Finalment, ella mateixa ha sortit al pas i ha revelat què és el que ha fet que actués com ho va fer. Levy ha revelat que pateix una malaltia dolorosíssima que li provoca molts efectes secundaris, entre ells, que tingui dificultats en la parla. Pateix fibromiàlgia.

Li van diagnosticar l'estiu passat. Una malaltia reumàtica crònica que li provoca un gran dolor en músculs i articulacions, amb efectes secundaris com trastorns de la memòria, rigidesa articular, irritabilitat, depressió o espasmes musculars. En una entrevista al diari El Mundo, Levy ha parlat d'aquesta malaltia que pateix i que afecta al 2,4% de la població, principalment a les dones. "Me ingresaron en julio del año pasado después de un periplo de cuatro años con infinidad de pruebas como resonancias magnéticas o escáneres. Hasta el momento de ponerle nombre a la enfermedad trataban por separado el insomnio, los dolores constantes, se pensaban que tenía que ver con la columna... Cuando me lo dijeron sentí una gran liberación. Ahora los médicos me monitorizan y sigo a rajatabla la medicación".

Levy lamenta que després de les seves darreres aparicions públiques, hagi estat l'ase dels cops. "Por mis intervenciones tengo sequedad en la boca, tengo que esforzarme para producir más saliva, mojarme los labios y beber mucha agua. Mi equipo lo sabe y siempre la tengo a mano. Por eso a veces intervengo un poco mal en público". Com el vídeo que s'ha fet viral. La política catalana critica que hagin dit d'ella que "Si voy borracha, drogada o no sé leer. Pensar que voy a trabajar en malas condiciones me duele a nivel personal. Nunca he contado lo de mi enfermedad, así que el que quiera seguir ensañándose y hacer bromas que sea consciente de que está atacando a alguien que tiene que sobrevivir todos los días".