Mónica López, la coneguda noia del temps, es va convertir a una de les cares més reconegudes dels matins de TVE. Va intentar competir contra Susanna Griso i Ana Rosa Quintana, però són dos pesos pesants. L'ens públic no va tardar a retirar-la de la petita pantalla. Es va posar al capdavant de La hora de La 1 durant deu mesos, tanmateix ja fa gairebé un any que va ser apartada. Tanmateix, molts espectadors van pensar que tornaria a 'El Temps', però no, va quedar relegada a un lloc més insignificant.
Al setembre se li va encarregar una tasca relacionada amb el medi ambient. Però en aquesta ocasió sense presència davant de les càmeres. És la responsable de Planeta Verd, una àrea transversal sobre sostenibilitat que ha despertat la curiositat de Pablo Cambronero, diputat del Grup Mixt, que ha volgut saber quin paper desenvolupa dins de l'emissora. Ho ha fet a través d'una pregunta parlamentària a José Manuel Pérez Tornero, president de la cadena.

La nova faceta de Mónica López que defensen a RTVE
"Igual com altres grans televisions, RTVE ha assumit entre els seus objectius la lluita contra el canvi climàtic, explica el màxim responsable de la Corporació, que s'ha inspirat en la BBC per "crear una unitat específica" de la que Mónica López és "responsable". Pérez Tornero detalla que Planeta Verd "no és exactament un programa, sinó la coordinació i el foment de tota mena de continguts mediambientals a través dels mitjans de RTVE".

El president de RTVE ha volgut compartir alguns exemples del treball que exerceix l'esmentada unitat, com l'"àmplia cobertura multimèdia" que RTVE va fer de la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic celebrada a Glasgow o el programa Objetivo Planeta que cada setmana emet el Canal 24 Hores i que està presentat per Lorenzo Milá.
"També depèn d'aquesta unitat l'impuls en tots els informatius de RTVE de quants continguts mediambientals considerin d'interès i actualitat i contribueixin a la conscienciació de la defensa del planeta", contesta Pérez Tornero. D'aquesta forma, encara que no aparegui en pantalla, Mónica López continua vinculada a TVE.