Sempre que s'estrena un nou programa de tele, és motiu per felicitar-nos. I si aquest nou programa porta la signatura de Toni Clapés, millor que millor. El presentador acaba d'estrenar amb èxit el seu retorn a la televisió, el Cervells mínims de 2Cat, que va aconseguir un 5% de share, una bona dada. Una estrena que ha comptat amb els col·laboradors que hi seran sempre, els extraordinaris Guillem Estadella, Alba Segarra i Txabi Franquesa, i amb convidats com el Carles Sans, un valor segur per debutar amb bon peu.
El component d'El tricicle és un tipus que fa pixar de riure quan explica les coses que li han passat. Només cal que vagin al teatre per veure'l en acció recordant algunes anècdotes viscudes. Ahir dimecres, a Cervells mínims, el Carles va parlar, per exemple, d'un dels seus pànics. Un pànic del qual va parlar amb el seu característic humor. Una por atàvica a volar, revelant fins a quin punt va arribar a evitar pujar a un avió: “Jo havia arribat a anar en cotxe a Hèlsinki”. Però no només va anar així fins a Finlàndia: Nàpols i Atenes també formen part de la seva llista de viatges per carretera. I no per vacances, sinó per feina. Amb els seus companys Paco Mir i Joan Gràcia anant en avió per arribar al mateix destí, volant el mateix dia o el dia abans, i ell, en Carles, sortint en ruta fins a dos o tres dies abans per arribar a temps a les actuacions.
Una mica com el que li passava a l'extraordinari jugador holandès de l'Arsenal Dennis Bergkamp, que tenia una por inevitable a volar, i quan els seus companys jugaven per Europa, ell havia de sortir en cotxe i vaixell, per anar de Londres al continent, amb molt temps d'antelació. Carles Sans explica que de vegades ha viatjat sol i d'altres, amb la seva dona, que no sempre estava disposada a passar tantes hores a la carretera: “Em deia: ‘Saps què?’ Ves-hi tu”, explica entre rialles.
Què se n'ha fet d'aquell pànic a volar? Afortunadament, ja forma part del passat, ja que ja viatja en avió. A Atenes, per cert, un dels destins on va anar per feina, va patir un petit altercat quan, després de deixar el cotxe aparcat, va descobrir que les matrícules li havien desaparegut. Inicialment, va pensar que les havien robat, fins que una trucada a l'ambaixada espanyola li va permetre entendre què passava. I és que a Atenes les autoritats poden retirar les matrícules dels vehicles mal estacionats en lloc d'endur-se'ls amb la grua com passa al nostre país. En aquest cas, la solució és anar a una comissaria per recuperar-les. “500 euros més tard, surts amb les matrícules sota el braç”. Això sí, després les has de tornar a caragolar pel teu compte.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
