L'actor, productor i director de cinema i teatre espanyol, Jorge de Juan, nascut l'any 1961 a Cartagena, ha colpit els seus seguidors i col·legues de professió amb les seves paraules més recents. A l'intèrpret murcià, creador de l'Spanish Theatre Company, l'única organització sense ànim de lucre en la història del teatre britànic dedicada a la producció d'obres espanyoles i llatinoamericanes (charity que representa les seves obres en el Cervantes Theatre de Londres), l'hem vist en diferents papers en diferents sèries, pel·lícules i obres de teatre: Abre los ojos, Brujas, Los peores años de nuestra vida, Las bicicletas son para el verano, Cuéntame cómo pasó, Turno de oficio, Los 39 escalones, El beso de la mujer araña, Bodas de sangre i tantes altres. Darrerament, l'hem vist damunt els escenaris amb El abismo, abordant la crisi migratòria al Mediterrani.
L'actor no és massa habitual de fer ús de les xarxes socials per explicar coses d'ell, com ell reconeix ("No me gusta hablar de mí en redes sociales"), però aquesta ocasió ha vist la necessitat de fer-ho perquè "hay amigos y amigas por ahí preguntando y algunos diciendo cosas que no son ciertas". Jorge de Juan aborda què li ha passat els darrers temps i com es troba. I el missatge que ha fet arribar és dur, però el fa amb tot l'optimisme del món i lluitant per sortir d'aquesta situació: "llevo muchos meses con problemas digestivos y abdominales que han derivado en un cáncer de páncreas en estadio IV, que no se puede operar ni resecar. Solo cabe intentar frenar su expansión y esperar que la ciencia encuentre una solución o, por qué no, que se produzca un milagro".
"Yo creo en los milagros y, como creyente que soy, tengo fe en que voy a sanar si la ciencia no encuentra una respuesta. No sé cuánto tiempo me queda. Espero que mucho. Por mí no va a quedar, pero estoy seguro de que vuestro apoyo, vuestros mensajes, vuestras velas y, sobre todo, vuestro cariño me darán fuerzas para afrontar esta nueva aventura que he emprendido con una sonrisa como mejor arma para vivirla":
De seguida, allau de missatges de suport per part de companys, amics i col·legues de professió, que li han volgut donar el seu escalf en uns moments com aquests en els quals necessitarà tot l'amor i comprensió per part de la gent que l'estima com les actrius Maribel Verdú ("todo mi amor Jorge") o Laia Manzanares ("Amor a raudales para ti"), el músic Miguel Poveda ("Mi querido Jorge, te quiero y te queremos infinito. Dale duro que aquí estamos empujando contigo. Abrazo gigante !!! Te veo pronto") o la també cantant, i filla de Jorge de Juan, María: "Te quiero más que a nadie en este mundo, vamos a salir de ésta, hemos salido ya". Ens sumem a aquests missatges de suport.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
