Feia temps que els Miguelines sentíem parlar d'un restaurant italià anomenat Le Cucine Mandarosso. Buscant a Internet ja havíem vist que tenia certa fama, ja que a la Guia Macarfi el puntuen amb un 7/10, a Facebook amb un 4,7/5 i a Google amb un 4,4/5. Tal és la seva fama, que feia mesos que intentàvem reservar sense èxit. Sempre obteníem la mateixa resposta: "Ho sentim molt, però estem plens per a aquesta nit".

Així que fa un parell de setmanes vam canviar l'estratègia, els enviem un email preguntant-los quina data tenien disponible per anar a sopar. Aquest canvi va donar els seus fruits i dissabte passat vam tenir l'oportunitat d'apropar-nos a sopar.

El local el trobem en un angost carrer adjacent al Palau de la Música i en entrar ens va fer la sensació de ser al rebost d'una rústica casa de camp: terra de rajoles hidràuliques, armaris amb productes i estris de cuina, prestatgeries amb diversos recipients, una nevera, petites taules de marbre, etc. només ens faltava l'àvia italiana pastant pasta! Sens dubte, el restaurant té encant, desprèn mim i es respira certa autenticitat italiana.

Aquesta autenticitat l'aporta Pietro Leonetti, "il capo" de La Cucine Mandarosso, i a ell el trobem a la petita cuina que dóna servei a les 40 persones que sopen i mengen de dimarts a diumenge. Ell porta des de l'any 2008 capitanejant el restaurant, i el 2011 va rebre el primer premi a l'"Ospitalià Italiana", que atorga l'Institut Nacional d'Investigació d'Itàlia.

La proposta gastronòmica és originària de la zona de la Campania, ben senzilla, gens pretenciosa, on l'important és el producte fresc i de temporada. Pietro ha dissenyat una carta ben curta: 6 antipasti (8-15€) i 8 principals (10-14€). Dels plats principals, 6 són pasta i una cosa que ens va encantar és que els van canviant cada dia en funció del que troben en el mercat. També és destacable l'extensa carta de vins italians que tenen, no som experts en vins italians, però n'hi ha per a totes les butxaques, de diverses zones d'Itàlia i diferents tipus de raïm.

En la nostra visita, ens deixem portar per tots els suggeriments de l'equip de la sala. Com a antipasti tastem un "trio de burratas" (d'herbes, amb trufa i fumada), totes ben sucoses i saboroses. Després passem al "prosciutto arrosto al lauro", una espècie de pernil dolç, molt molt bo i acompanyat d'una mel trufada i petits trossets de pecorino sard, una combinació guanyadora. A propòsit, tots aquests productes els pots trobar en una petita botiga, de la seva propietat, que hi ha darrere del restaurant.

Trio de burratas

Trio de burratas preview

Prosciutto arrosto al lauro

Prosciutto arrosto al llorer preview

Dels principals, tastem el "Risotto de gorgonzola amb figues", amb una cocció ideal de l'arròs i on la figa es fonia a la perfecció amb el gorgonzola, que bo! Posteriorment provem tres tipus de pasta: "Cecatelli amb llobarro, api i olives negres," "Lumaconi de ricota, funghi porcini i crema de carbassa" i "Maconi amb carbonara amb ànec i llimona". Aquí, amb uns d'emplatats dignes d'una mamma, esperàvem traslladar-nos a Itàlia, encara que ens va faltar una mica de màgia per emocionar l'exigent paladar Miguelín.

Rissotto de gorgonzola amb figues

Risotto de gorgonzola amb figues preview

Cecatelli amb llobarro, api i olives

Cecatelli amb llobarro, api i olives negres preview

Lumaconide ricota, funghi porcini i crema de carbassa

Lumaconi de ricotta. fungui porcini i crema de carbassa preview

Maconi amb carbonara amb ànec i llimona

Maconi amb carbonés amb ànec i limon preview

La selecció de postres casolanes és també digna de menció, tant per la diversitat com pel respecte a la tradició pastissera italiana. A més, es poden demanar per encàrrec a través de la seva pàgina web.

Assortiment de pastissos casolans

Assortit de pastissos casolans preview

En definitiva, creiem que Le Cucine Mandarosso és una bona opció per a aquelles ocasions en què busques una atmosfera acollidora i íntima per a un sopar romàntic en parella sense complicacions. On la senzillesa d'una burrata, un bon plat de pasta i una copa de vi et serveixin per gaudir d'una vetllada amb encant. I ja saps, si hi vols anar, reserva amb temps.

Puntuació
Menjar   Vins
63   70
Servei   Local
67   69
Preu   Estrelles Miguelín
30€   0 estavellis
Per persona: 1 entrant a compartir-ne +1 de principal + postres a compartir + copa de vi

On és La Cucine Mandarosso?

Direcció: C/ de Verdaguer i Callís, 4, 08003 Barcelona

Telèfon: 932 69 07 80

Horario: Dimarts- Dissabte 13:30 h-01 h. Diumenge 13:30 h-17 h i 20 h-24 h. Dilluns tancat