Casa Reial ha intentat donar una bona imatge de la reina Sofia, per això és l'única que s'ha mantingut fidel a la institució al llarg de tots aquests anys. Felip VI va retirar les funcions institucionals a les seves germanes i al seu pare. Tots van desaparèixer de la corona menys ella. La seva imatge era impol·luta, la ciutadania tenia molta confiança en ella i rebia l'aprovació. Tanmateix, no ha estat tan gata maula com s'ha fet creure al llarg de tots aquests anys pel bé de la corona. Cal recordar que ella també va utilitzar la targeta Black que li va regalar el seu marit per comprar a Londres, i també va tenir amants, encara que lògicament després de cessar la convivència amb el pare dels seus fills. Ella és massa creient per enganyar Joan Carles I, per moltes humiliacions a què el sotmetés.

Són només rumors perquè no hi ha cap nom confirmat, la reina Sofia mai no ho hauria permès. Mai no s'ha deixat veure en actitud afectuosa amb cap altre home, ni tan sols amb l'emèrit. No és tan badoca com el pare dels seus fills per cometre aquests errors. Però sempre se l'ha relacionat amb el polític català Federico Mayor Zaragoza. Conegut com a ministre, eurodiputat i director general de la UNESCO. Experts a Casa Reial han parlat d'ell i la seva suposada relació amb la mare de Felip VI.
També figuren altres noms com Alfonso Díez, el vidu de Cayetana de Alba, a qui Felip VI va expulsar, el periodista Juan José Benítez, el Premi Nobel de la Pau Muhammad Yunus, el cantautor Georges Moustaki i algun altre poderós català com el difunt Carles Ferrer Salat, president del Comitè Olímpic Espanyol.
La reina Sofia té molta por de Letícia
Aquesta llista d'amants era molt coneguda per Letícia, que va investigar tots els membres de la família. Per això té molta por que vegi la llum públicament. L'emèrita no té bona relació amb l'actual reina i menys des d'aquell incident a Palma on la va humiliar públicament, però mai no s'atreviria a fer-lo res perquè sabria que perdria, la mare d'Elionor i Sofia és massa intel·ligent i perversa, segons la defineixen experts a Casa Reial.
La reina Sofia va patir un atac d'ansietat quan Letícia, en un acte de bogeria, la va amenaçar de filtrar la seva llista d'amants als seus contactes en la premsa. Com s'han filtrat en els àudios de Villarejo i Ana Rosa Quintana, "Letizia está loca" i "sabe demasiadas cosas", "le temen". "Todos los demás [de la família reial] están calladitos porque van a heredar. El rey Felipe está ahora con la loca [Letícia] porque la loca sabe mucho y se la tiene que comer. Está como una cabra, pero de preocupar ya. A Urdangarin le han dado una patada pero ella sabe todo, todo esto, y él [Felip] se la tiene que tragar. El tonto, que es un tontolaba, cuando estaba enamorado se lo ha contado todo", diu la periodista en aquests àudios.
