Des de Zarzuela fa dies que ens donen la matraca amb l'anunci que la princesa Elionor faria una cosa que ni el seu pare ni el seu avi havien fet abans que ella, en la formació militar que reben sempre els reis Borbons: saltar en paracaigudes. L'hereva sí que ho ha volgut fer, com a pas més en la formació marcial que està rebent a Múrcia, i els més monàrquics s'han omplert la boca destacant el valor de la jove, que si és molt intrèpida i valenta i bla, bla, bla. Un salt que finalment s'ha produït aquest matí. On? La Princesa d'Astúries ha finalitzat el curs bàsic a l'Escola Militar de Paracaigudisme Méndez Parada, situada a la Base Aèria d'Alcantarilla, com a complement a la formació militar que fa a l'Acadèmia General de l'Aire i l'Espai. "Como conclusión a este Curso Básico de Paracaidismo en la Base Aérea de Alcantarilla, la Princesa de Asturias, junto al resto de sus compañeros, recibió el diploma y el distintivo de Cazador Paracaidista". Chim pum.

Després de la formació, ella i un centenar de companys han fet el seu primer salt "en modo automático, además de otros posteriores, uno de ellos nocturno". Aquí tenen un recull de Casa Reial amb la formació i el salt final:

Després de veure l'esperat salt, tothom hi ha dit la seva. Per exemple, el periodista Martín Bianchi, que a Hoy por hoy de l'Àngels Barceló de la Cadena SER ha dit que hi ha hagut una errada protocol·lària, i que hauria quedat molt millor si la filla de Felip i Letícia hagués saltat amb una bandera d'Espanya, una rojigualda com la que va caure a la desfilada del Dia de les Forces Armades, que va fer que Felip posés cara de pomes agres. D'altres, en canvi, han anat una mica més lluny i s'han indignat en veure les imatges d'Elionor fent el seu primer salt en paracaigudes. Per què?... Per exemple, per la condecoració rebuda i per la plasticitat del salt: "La insignia de paracaidista se gana con sudor, no regalada por linaje. Ver este teatro sin experiencia real es un insulto a la ética militar. ¡España merece méritos reales, no marketing de palacio!":

Elionor ja ha saltat des d'un avió. Perfecte. Ara ja pot anar a concursar a Supervivientes i saltar des de l'helicòpter a l'aigua.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!