Galeria
Elionor ha finalitzat la seva formació militar amb l'Armada, un dels seus anys més complicats. Ha estat una experiència molt enriquidora però la més dura de totes, bàsicament perquè no era al nivell dels seus companys. La princesa va arribar a Marín diumenge passat i aquest dimecres ha rebut la Gran Creu al Mèrit Naval amb distintiu blanc, un reconeixement que ha rebut moltes crítiques entre els seus companys. L'última promoció va rebre els nous despatxos. La germana de Sofia ja pot descansar uns dies de la seva formació, encara que no per molt temps. El proper 23 de juliol lliurarà els Premis Princesa de Girona a Barcelona, i també haurà de passar uns dies a Palma de Mallorca amb els seus pares.
Ara per ara Felip VI i Letícia no volen sobreexposar a les seves filles, per aquesta raó no tenen actes institucionals a la seva agenda. Ara mateix estan centrades únicament en la seva formació, encara que en alguna ocasió reapareixen per deixar-se veure i practicar. La princesa serà el dia 23 i 24 de juliol a Barcelona amb diversos actes i després es traslladarà a Palma de Mallorca, no té temps d'acudir el 25 de juliol a Santiago de Compostel·la. Divendres vinent a les 10:30 hores se celebrarà a la Catedral de Santiago la tradicional Ofrena Nacional a l'Apòstol.
Felip VI no podrà ser present en aquest acte i Casa Reial ha designat el president gallec per a tal finalitat. Això vol dir que el monarca no serà present, i podria haver estat una bona oportunitat perquè Elionor aconsegueixi amb l'afecte del públic gallec, però més encara els més religiosos.
L'església sempre ha criticat que Casa Reial s'ha desvinculat per complet de la religió. Mentre que la reina Sofia era una persona molt religiosa i la majoria dels seus actes estaven vinculats a aquesta matèria, Letícia es declara agnòstica confessa i no és la seva prioritat. L'evita sempre que pot i d'aquesta forma ha criat les seves filles.
Elionor i Sofia tampoc no participen en actes religiosos. Ja se'l va criticar en l'ofrena a la Vírgen del Pilar quan formava part de l'exèrcit de terra i ara ha passat el mateix amb l'Ofrena Nacional a l'Apòstol. Per molts intents, Casa Reial ha tancat la porta a participar en un acte religiós. Igual que no es poden pronunciar sobre un partit polític o un altre, tampoc no volen fer-ho amb la religió.