El Port de Barcelona vol atraure a l'empresa automobilística índia Mahindra, que està en expansió per Europa i l'Àfrica, i li ha ofert la infraestructura portuària de la capital catalana perquè la marca instal·li un hub logístic de distribució. L'oferiment l'ha fet arribar personalment el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, als màxims responsables de logística d'aquesta companyia en una trobada que ha tingut lloc aquesta setmana a Bombai, com a part de la missió comercial que el port ha organitzat a l'Índia, i en la qual també participa la consellera de Territori, Ester Capella. "Actualment, Mahindra exporta cotxes a Europa a través de ports del nord del continent europeu, però la creixent expansió de la companyia en aquest mercat i la prevista a l'Àfrica converteixen el Port de Barcelona en un punt especialment atractiu per exercir com a hub logístic de distribució de l'automobilística. I així ha quedat de manifest a la reunió", assenyala l'autoritat portuària.

Actualment, les relacions comercials entre els operadors del Port de Barcelona i l'Índia estan en plena expansió. El 2022, la Duana de Barcelona va gestionar mercaderia índia per valor de 4.843 milions d'euros, un 31% més que l'any anterior, segons dades del seu administrador, Josep Carles Llagostera. En el cas de les exportacions espanyoles a l'Índia, el valor va ser de 2.056 milions d'euros, amb un creixement del 25,4%. Actualment, el Port de Barcelona lidera el comerç entre Espanya i l'Índia, canalitzant el 41% del comerç bilateral marítim entre ambdós països per valor de les mercaderies. L'any 2022 l'intercanvi de productes va sumar 2,3 milions de tones i 130.000 TEU, amb un valor de 2.300 milions d'euros. 

El Port de Barcelona, per la seva posició com a hub estratègic per a Europa i el nord d'Àfrica, es presenta com un aliat estratègic per facilitar l'accés de les empreses índies a un dels més grans mercats del món, "perquè puguin comptar amb nosaltres com una porta d'entrada a Europa segura, àgil i eficient", ha recordat Salvadó a les companyies amb què ha tingut ocasió de reunir-se aquesta setmana. El president del port ha posat l'accent en dos dels objectius d'aquest viatge: "enfortir les relacions empresarials i institucionals entre empreses, entitats, associacions i organitzacions d'ambdós països i impulsar aliances estratègiques i augmentar l'eficiència de les cadenes logístiques des de l'origen fins a la destinació". 

En aquest sentit, el Port de Barcelona s'ha reivindicat per la localització geogràfica, la concentració d'infraestructures logístiques en un mateix territori, la gran connectivitat del Port, amb costos de distribució reduïts i menor petjada de carboni que les cadenes logístiques que passen pel nord d'Europa, i l'existència d'importants clústers industrials de sectors com moda, químic, electrònic o automoció.