Els Pirates Teatre conquisten de nou l'escenari amb l'estrena del seu darrer muntatge: Les Feres de Shakespeare, una adaptació lliure i en femení de l'obra L'amansiment de l'arpia de William Shakespeare, que es podrà veure del 26 de juny al 28 de juliol al Onyric Teatre Condal dins del Festival Grec. 

Les feres de Shakespeare/Toni Marquez Focus

Ens situem a Pàdua el 1594; època on l'home comença a sospitar que la terra és rodona, ha descobert Amèrica i fins i tot el clítoris. El progrés, l'art i la llibertat envaeixen els carrers. L'home és el centre i mesura de totes les coses. Quin és, però, el lloc de la dona? Per poder ser elles, per decidir i per trencar amb tot allò que els ha tocat fer només els queda una opció: desplegar la seva fúria. Una història sobre tres dones: Caterina, Blanca i Lucenzia que a través de la seva intel·ligència, el seu valor i la seva determinació aconseguiran transformar el seu destí. 

Les feres de Shakespeare és una relació punyent, divertida i necessària sobre la identitat i els rols de gènere. És un espectacle musical, però el fil conductor són les paraules de Shakespeare que tenen molt de pes a l'espectacle', explica Adrià Aubert, director de l'espectacle. I és que no és la primera vegada que els Pirates fan un Shakespeare, però ells diuen que 'farem com si ho fos. Intentarem que la posada en escena parteixi del text original i ens porti cap a un nou llenguatge.' I això és el que han fet. Gràcies a la dramatúrgia d'Ariadna Pastor, s'ha fet una traducció directa de l'original i s'hi ha afegit text i fragments d'altres obres de l'autor. 'L'obra manté el vers, manté la mètrica de Shakespeare i el seu enginy, però hem canviat el punt de vista del relat i hem volgut fer ressò de les protagonistes femenines i fer-les accionar. La idea és anar a l'essència del jo sense deixar mai el joc shakespearià.', afirma Ariadna Pastor.

Les feres de Shakespeare/Toni Márquez Focus

Els artífex de l'obra són Laura Aubert, Lloll Bertran, Mariona Castillo, Ricard Farré, Laura Pau, Lluna Pindado, Arnau Puig i Jordi Vidal, tots ells feres i pirates de Shakespeare. La majoria d'ells formen part des de sempre a la companyia, però en aquest espectacle també hi trobem cares noves i el mateix temps ben mediàtiques, com per exemple la Lloll Bertran: 'sóc la forastera de la companyia, però he de dir que de seguida que coneixes els Pirates, en passes a formar part. Res de chica almodóvar o chica Woody Allen; la cau és ser Chica Pirata.', diu l'artista. Un altre ingredient important a l'obra és la música d'Ariadna Cabiró, que emmarca l'obra dins una potent i eclèctica barreja de llenguatges que dóna com a resultat un espectacle musical actual, fresc i modern. Fent al·lusió a època en què es contextualitza l'obra, l'estil es barreja amb pinzellades barroques que són presents en tota l'obra: madrigals, recitatius i baixos obstinats conversaran amb el swing, el blues i el pop. Una comèdia bèstia doncs, estripada en alguns sentits i mes cruels en d'altres, un pas important en la companyia perquè traslladen a un teatre com el Condal, tot allò que han après a les sales petites. Un repte i també un somni. No només per ells, sinó per tots els que vagin a veure les feres, perquè com bé ha  anunciat la companyia 'és una d'aquelles obres que desperta el cuquet de la passió pel teatre, ja sigui per futurs actors com per nous amants d'aquest art.