A l'estiu els balcons i les terrasses conviden a dinar o sopar a la fresca, allargant els àpats durant hores fins a endinsar-se dins les tardes i els vespres. Una activitat tan important com l'àpat en si són les inacabables sobretaules on els amics o familiars poden gaudir de bons moments de lleure i germanor. Tot seguit us proposem un seguit de jocs per divertir-vos durant aquests agradables moments tan característics d'estiu.

"Alquimistas", jugant amb la tecnologia

Alquimistas és un joc competitiu de gestió de recursos on els jugadors han de combinar diferents i estrambòtics ingredients amb l’objectiu d’encertar les receptes de determinades pocions. Tot i tenir un to desenfadat i còmic el joc il·lustrat per David Cochard planteja un repte complex on la deducció i el risc formen part d’una experiència lúdica no apte per a tots els jugadors. 

La gràcia del joc (i el seu principal element de dificultat) es troba en com es gestiona la informació que el jugador pot obtenir, i quina queda oculta, gràcies a una app. Durant els experiments, l’alquimista utilitzarà un mòbil per ajuntar uns ingredients secrets i obtenir de manera automàtica el resultat final. Només ell coneix, en secret, els ingredients que vol combinar, mentre que el resultat final és públic. L’objectiu del joc serà doncs descobrir quina és la substància química pròpia de cada ingredient. Podeu descobrir més coses sobre aquest innovador joc aquí

alquimistas

"Pícnic", gaudir de les sobretaules a la gespa

El dissenyador gràfic d'Esparraguera Marc Monés, amb el danès Martin Nedergaard, han creat el joc de taula Pícnic produït íntegrament per Devir. És un joc de cartes, fàcil de transportar, en una motxilleta, en un bolso... I les normes són extremadament senzilles: en dos minuts s'aprén a jugar... Resulta, doncs, un joc idonni per anar a la muntanya, però també per jugar en família, amb els amics... En tenir unes normes molt senzilles, permet que els participants juguin amb un fort nivell d'igualtat.

Cada carta de pícnic té dues cares diferents, i a totes elles hi figuren sis pals, cadascun d'ells amb un número diferent. Cada jugador juga a un sol pal. A l'inici de la partida es reparteixen totes les cartes entre els jugadors a excepció d'una que es col·loca al mig. Els jugadors hauran d'anar situant sobre la carta central una que tingui un número superior del seu pal fins a que algú guanya en aconseguir deslliurar-se de totes les seves cartes. Les jugades es compliquen perquè totes les cartes tenen dues cares, amb dades diferents a cadascuna d'elles. Un joc que requereix concentració i velocitat. Podreu llegir-ne més aquí

Picnic joc Devir

"This War of Mine", la supervivència bèl·lica

This War of Mine (Michał Oracz i Jakub Wiśniewski, 2017) és un bon exemple de la relació creixent entre els videojocs i el joc de taula contemporani. A partir d’un títol digital indie de gran èxit, el joc de taula busca traslladar al context no digital l’experiència opressiva i traumàtica de la població sotmesa a un conflicte bèl·lic. El joc, inspirat en el setge de Sarajevo (1992-1996), crea una experiència cooperativa on els jugadors han d’aconseguir que els personatges sobrevisquin explorant el refugi on s’amaguen, defensant-se d’amenaces externes o explorant els edificis abandonats més pròxims.Podreu endinsar-vos dins l'univers bèl·lic del joc en aquest enllaç.

This war of mine

"Stone Age", més enllà de Catan

Stone Age (Brend Brunnhofer, amb art de Michael Metzel) és un joc familiar de 2 a 4 jugadors, amb una duració continguda de 60 a 90 minuts i a partir de 10 anys (tot i que Devir ha publicat una edició Stone Age Junior que la redueix a 5 anys en endavant). En el marc (pre)històric de l’edat de pedra, cada jugador dirigeix una tribu que haurà de sobreviure obtenint menjar, eines i diferents recursos com fusta, pedra o or i on només la comunitat humana més exitosa podrà guanyar. En aquest sentit, el joc està limitat en temps, no permet l’eliminació de cap tribu abans d’acabar l’experiència lúdica i l’atzar està ben equilibrat en relació a les accions disponibles. Així, Stone Age sintetitza l’essència dels eurogames en una proposta amable i fàcil d’aprendre però, alhora, amb prou estratègia com per a suposar una experiència interessant per a jugadors més experts. Trobareu més informació aquí

stone age / Devir

'Orquesta Negra', el joc com a ucronia nazi

Orquesta Negra (Philip duBarry) planteja un joc cooperatiu d’1 a 5 jugadors, amb una duració d’entre 45 i 90 minuts, i es pot trobar en castellà editat per Ludonova. Els jugadors, personatges històrics de l’alemanya nazi vinculats a diferents col·lectius pròxims al govern, s’organitzen per a preparar complots i atemptar contra Hitler en el moment i amb els mitjans adequats. El joc avança amb diferents esdeveniments històrics que modifiquen l’estat anímic dels personatges, la seguretat que rodeja al Führer i la ubicació geogràfica de tots els membres del govern. En aquest sentit, Orquesta Negra és un joc de coordinació on cal aprofitar al màxim les oportunitats que tenim d’intentar matar amb el líder. Aquestes situacions es manifesten, per un costat, en la calculada escassetat de recursos i possibles formes d’atemptat que obligarà als jugadors a cooperar intensament i, per un altre, per l’alta mobilitat del líder alemany i la incertesa envers la seva futura ubicació. En aquest enllaç podreu llegir més sobre aquest emocionant joc. 

Orquesta Negra caja 3D e1515409303183

"Miquel Strogoff", el joc més literari

Després del magnífic La volta al món en vuitanta dies (Rieneck, 2004) Devir torna a l’univers de Julio Verne però en aquest cas amb un joc de producció pròpia. Miguel Strogoff és la culminació de varis anys de treball i cooperació entre l’editorial, l’il·lustrador Pedro Soto i Alberto Corral. En aquest cas estem davant d’un joc essencialment familiar de curses on cada jugador haurà de decidir fins on vol avançar assumint no només el cansament sinó també els possibles riscos. Avançar ràpid pot suposar haver de resoldre massa problemes, mentre que optar per una estratègia més conservadora farà massa lenta la progressió. Aquesta última situació es veu agreujada per les accions que, al final de cada torn, el coronel Ogareff o els tàrtars podran realitzar per a complir amb els seus objectius. D’aquesta manera, Miguel Strogoff intenta traslladar a l’experiència lúdica els principals components de tensió narrativa de la novel·la de Verne: cal avançar amb garanties com per a poder resoldre els diferents reptes i perills presents en el viatge però, al mateix temps, arriscant prou com per arribar a Irkutsk a temps i vèncer el complot. Podreu descobrir aquest misteriós personatge en aquest article

Miguel Strogoff - DEVIR

"Twilight Struggle", el joc de la guerra freda

Exclusiu per a dos jugadors i amb una duració estimada d’entre 120 i 180 minuts, el joc planteja les tensions mundials derivades de les decisions que els Estats Units i la URSS van prendre entre 1945 i 1989. En un tauler on es representa l’escenari mundial amb el que interactuar, cada bàndol haurà d’obtenir la màxima puntuació possible al finalitzar tres etapes històriques diferents. Aquí podreu llegir les normes d'aquest joc.

Twilight Struggle Devir