Set editorials independents s'han sumat a la campanya 'Adopta una llibreria' engegada per Comanegra el divendres passat. Les editorials Adesiara, Fragmenta, Fonoll, Sidillà, Apostroph, Obscura i Trípode, juntament amb Comanegra, oferiran la possibilitat de comprar llibres online i de donar el 30% de la compra a la llibreria que els consumidors triïn. Les editorials vehicularan la venda a través de les seves pàgines web i permetran als compradors escollir si volen rebre els llibres al cap de 3 o 4 dies laborables o quan acabi el confinament. Amb aquesta iniciativa es busca pal·liar, en la mesura del possible, la situació "precària" del món editorial en plena crisi pel coronavirus. 

Comanegra, els impulsors de la iniciativa, creuen que ha tingut "una molt bona arrencada", amb un número d'adhesions i compradors que adopten una llibreria "superior" al que esperaven. En el seu cas, han obert una parada virtual amb una pàgina web pròpia on ofereixen la possibilitat de regalar llibres per Sant Jordi i fins i tot de demanar-los signats pels autors.

Segons va explicar a l'ACN el director de Comanegra, Joan Sala, quan es va donar el tret de sortida a la campanya, la iniciativa s'inspira i manlleva el nom del projecte 'Adotta una Libreria', impulsat per editors i llibreters italians després del seu confinament. En la iniciativa italiana, diverses editorials vinculen les seves vendes en línia durant la quarantena a unes llibreries concretes triades per cadascuna, les quals reben el percentatge que rebrien en cas de poder fer la venda directament. A diferència de la iniciativa italiana, però, Comanegra deixa la decisió en mans del client, que tria la llibreria dels Països Catalans que vol "adoptar".

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat