Fidel a la seva història, iniciada amb la publicació l'any 1849 d'El Bien Público, impulsat per l'Institut Industrial de Catalunya  seguit per d'altres capçaleres com El Protector del Pueblo, Fomento de la Producción Nacional , El Eco de la Producción, El Economista Español o El Trabajo Nacional, l'any 2014 Foment del Treball va posar en marxa F, la Revista del Foment dirigida per l'escriptor Valentí Puig, de presentació en paper, d'aparició trimestral i que aposta per la cultura, l'assaig i la reflexió sobre temes d'actualitat. Ara, tres anys i mig després, la patronal fa un pas més amb el llançament d'un magazine digital batejat amb el nom de The New Barcelona Post.

Segons la directora de comunicació de Foment i editora de la revista Ana Aguirre, el procés de gestació ha estat llarg, en uns anys marcats per la crisi econòmica, la incertesa empresarial, la transformació digital i el context polític convuls. Malgrat tot això, i al capdavant de l'equip periodístic de Foment, el projecte de la revista ha acabat solidificant-se i materialitzant-se. A la direcció, i fent esment concret a la revista D'Ací i d'Allà nascuda fa 100 anys amb Josep Carner al capdavant, també un poeta: Enric Boluda-M Hût. Completen l'equip, Raquel Pérez Espínola com a directora d'Engagement i Comunicació i Josep Itarte, director de tecnologia, a més de contar amb el concurs del fotògraf i creatiu Ricard Feriche, com a director d'Art, el periodista i expert en transformació digital Ismael Nafría, autor de La reinvención del New York Times, i l'escriptor Valentí Puig, al seu consell editorial. Eva Blanc i Morrosko Vila-San-Juan també completen el projecte com a col·laboradors.

The New Barcelona Post - Foment

Good news, true stories

La revista, amb el lema Good news, True stories, i com comenta la seva editora, s'articula al voltant de tres seccions, Business&Talent, coordinat per Maria Mora, Arts, amb el doctor en Humanitats Jacobo Zabalo com a director, Lifestyle, que compta amb la periodista i experta en estètica política Patrycia Centeno, autora del popular blog Politica y moda. En aquestes seccions, s'hi poden trobar articles d'autors tan diferents com Enric Sòria, Rafael Argulloll o Jordi Nopca.

Aguirre assegura que The New Barcelona Post i des de Foment, s'adrecen a les empreses, però també a tots aquells qui creen activitat cultural, creativa, emprenedora. En aquest sentit, la revista vol ser un canal de comunicació enfocat a la difusió de l'activitat emprenedora, innovadora i creativa de Barcelona i, en general, de tot Catalunya. Un magazine digital totalment obert i plural que dona lloc a disciplines artístiques i temes d'interès d'una audiència integrada per empresaris, directius, professionals, institucions economiques, acadèmiques, culturals, etc. "Un espai de comunicació on persones, empreses o institucions que volen generar activitat productiva siguin protagonistes, més enllà del públic natural de Foment". Tot i adreçar-se al món empresarial, econòmic o acadèmic, vol apropar-se als lectors que busquem quelcom més que informació acadèmica. Per això destaquen el valor de l'agenda, presentada en un doble format de Cultura, amb espai pel que es fa a Barcelona i al món, i Digital and Tech, enfocada  aquesta última al món de la transformació digital, per part, tant d'emprenedors com de grans empreses, i a les activitats que es porten a terme a la ciutat sobre aquest tema. 

A la presentenció de la nova revista, el president de Foment, Joaquim Gay de Montellà, escriu: "The New Barcelona Post és el lloc en el qual això és possible, on es nuen les arts, les empreses, la ciència, la innovació, la moda, la gastronomia... sí, el talent. És Barcelona i Catalunya. No s’esgota l’ànim i queda tant per fer! La comunicació com a motor de transformació que ens convida a ser millors i més generosos. Qui senti aquest impuls està convidat a entrar-hi. The New Barcelona Post cal compartir-lo perquè ningú no ho oblidi: que a Barcelona sempre s’hi torna".