El 25 de novembre està prevista l'estrena, dins el festival Temporada Alta, de l'obra The Generosity of Dorcas del controvertit i polèmic artista belga Jan Fabre, de qui l'estiu passat es va poder veure a Barcelona l'espectacle Belgian Rules. Ho farà després de les greus acusacions d'assetjament sexual contra el director belga per part d'una vintena de col·laboradors i becaris de la seva companyia que van fer pública en una carta a la revista Rekto Verso, que van emergir el passat mes de setembre . En ella s'hi detallaven diverses escenes de d'assetjament, humiliació i vexació de diverses intèrprets -a algunes de les quals hauria forçat a mantenir relacions sexuals amb ell, a canvi d'un determinat paper o després de realitzar un reportatge fotogràfic pujat de to-, a més d'un caràcter cruel, misogin i despòtic del creador, del qual recullen comportaments masclistes, sexistes i xenòfobs contra uns actors a qui, segons el seu mètode, volia portar a l'extrem. Fabre va assegurar que la seva intenció no havia estat intimidar ningú ni psicològicament ni sexualment, i va animar a les dones que creguessin que s'havia passat amb elles que ho denunciessin. Tant és així que el govern belga i la Fiscalia del país han obert una investigació per esclarir aquestes acusacions.

The Generosity of Dorcas és nou solo interpretat per Matteo Sedda, un dels protagonistes de la transgressora Mount Olympus. To Glorify the Cult of Tragedy, una de les grans produccions del teatre europeu esperada amb candeletes per tots els aficionats i amb les entrades pràcticament totes venudes per la seva estrena al Teatre Lliure el proper mes de juny. Sedda, repetint diversos moviments de la música del compositor Dag Taeldeman arriba a un estat de trànsit, d’èxtasi físic i mental, i, com Dorcas (la primera deixeble femenina de Jesús i el primer apòstol que ressuscita), es transforma en un ésser superior.  Fabre tornarà a Catalunya precisament amb Mount Olympus, un espectacle monumental de vint-i-quatre hores de durada,  qualificat com "un repte oníric i orgiàstic que ataca els límits de la representació. Un present intens, una veritable experiència escènica" al voltant dels mites de l'Antiga Grècia, on als espectadores els és permès de dormir, menjar, xisclar, riure o plorar. La representació que es va poder veure als Teatros del Canal el passat mes de gener ha generat unes expectatives poques vegades vistes en el món teatral català.

Malgrat que aquestes acusacions contra Fabre no han fet canviar les previsions de Temporada Alta i el Teatre Lliure, l'estrena de 'The Generosity of Dorcas' a Girona el mateix dia que es commemora el Dia contra la Violència Masclista ha despertat comentaris a les xarxes socials, amb el lema 'Aturem Jan Fabre' i l'emergència d'una convocatòria a Facebook en que s'anima a crear piquets per impedir l'estrena. A hores d'ara la convocatòria és lluny de ser un èxit, però és probable que a mesura que s'acosti la data de l'estrena l'afer prengui una nova volada.