L'exposició Rastre i memòria de l'artista Agustí Puig, acull una selecció de gravats que pertanyen al fons de la col·lecció de la Fundació Vila Casas i que han estat elaborats amb la tècnica de la xilografia –del grec 'xýlon' fusta i 'graphé' escriptura, això és, gravat en fusta– que consisteix a tallar a mà amb una gúbia la imatge desitjada deixant en relleu aquelles parts del bloc de fusta que corresponen al dibuix. Aquesta mostra, a l'Alfolí de la Sal - Museu de l'Escala és la primera d'un seguit de col·laboracions entre la Fundació Vila Casas i l’Ajuntament de l’Escala.

Gest emancipador que conté la memòria del temps. Gest que abraça l’existència i s’allibera en l’instant precís, concret..., gest que s’enlaira per dibuixar els símbols que determinen la humanitat. El rostre, el cap, les extremitats, però també les accions que l’home atresora –tals com el caminar, el pensar o d’altres més efímeres com el desig, l’angoixa o l’amor–, esbossen l’univers d’Agustí Puig, que troba en l’existencialisme del quefer humà el seu corpus creatiu.

En paraules de Natàlia Chocarro, directora de projectes externs de la Fundació Vila Casas, Agustí Puig posseeix un extraordinari talent per explorar les possibilitats d’aquesta disciplina que –a diferència de la pintura, on l’expressivitat del gest esdevé expansiva i intuïtiva– li exigeix una acurada concisió dels signes que la il·luminen. Un treball, doncs, que li permet d’elaborar una comesa minuciosa, on els límits del suport se li revelen com un autèntic repte.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat