L'Escenari Joan Brossa ha presentat aquest dijous la programació de tardor d'aquesta temporada sota els lemes #Compromís i #Segell, i #ContraElsFeixismes en serà un dels eixos. Amb una temporada marcada per la incertesa del sector cultural, el teatre aposta, ha explicat, "pel suport a les companyies tant reprogramant les propostes no estrenades la temporada passada com donant suport a aquelles que han format part de la identitat de la sala al llarg dels anys". Alguns dels noms destacats de la temporada són El metge de Lampedusa amb Xicu Masó, Mort a les cunetes, de David Pintó; Infanticida, amb dramatúrgia de Marc Rosich amb música de Clara Peya i ; Laberint Striptease, la coproducció pròpia amb la companyia Roberto G. Alonso.

La primera proposta ja anunciada, que es va estrenar, és una de les cancel·lades de la passada primavera: Els somnàmbuls, de Llàtzer Garcia, una comèdia que critica la institució de la parella inspirada en l'obra de l'autor anglès Noël Coward. També es recuperarà Correspondència, de Jordi Casado, que va guanyar la beca Carme Montoriol.

El lema #ContraElsFeixismes engloba propostes com El metge de Lampedusa amb Xicu Masó, una coproducció del Teatre Lliure que parla del drama dels refugiats que arriben a l'illa; Equus, de Peter Schaffer, una adaptació de la companyia Cop de Teatre amb intèrprets com Carles Fígols i Ivana Miño; Mort a les cunetes, de David Pintó, un recull de vivències de víctiques del franquisme interpretat per Joan Valentí; Sobre la tirania, amb Òscar Intente, que adapta el llibre On Tyranny sobre les lliçons de l'Holocaust aplicades a la democràcia del segle XXI.

Altres espectacles són Carrer de Txernòbil, interpretat per Evelyn Arévalo, que explica les vivències de la dona d'un bomber mort a l'accident nuclear, i Infanticida, una dramatúrgia de Marc Rosich amb música de Clara Peya sobre l'obra de Víctor Català i que forma part del festival de teatre RBLS.

La marca #Segell recull companyies que ja han treballat en altres ocasions amb el teatre com Dei Furbi, que recupera Oklahoma, una interpretació lliure de l'obra de Kafka El desaparegut i que va ser estrenada al Festival Grec.

Sota la inspiració de Joan Brossa, la companyia La decimonònica estrena Poder voler sortir, un relat escrit per Albert Mestres durant el confinament; Laberint Striptease, la coproducció pròpia amb la companyia Roberto G. Alonso basada en obres del poeta i Brossa és Brossa, una peça de la companyia Pinya Bausch que es crear per a interpretar via Zoom i que ara dóna el salt a l'escenari físic.

L'aforament actual del teatre és del 50%, adaptable a les indicacions emeses pel Procicat, i deixant espai entre grups de convivència. Les entrades anticipades ja són a la venda.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat