Més problemes per a 'Masterchef'. No és la primera vegada que estan al focus mediàtic. Majors escorxant aus o nens desossant pollastres han estat alguna vegada motiu de crítica per xarxes socials, però ara s'enfronten a una severa clatellada de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

La possible multa de la CNMC, que xifra en 145.581€ -el que seria un bon cop per a l'ens públic de RTVE- és a causa de l'emissió del talent culinari més dur del món d'unes imatges el passat 25 d'octubre de 2021 en la seva versió de famosos 'Celebrity'. Allà es van realitzar referències a diversos productes d'alimentació d'una de les seves exconcursants, sense indicar llavors als telespectadors que en l'esmentat moment s'estava emetent un tipus de contingut publicitari.

Jordi Cruz MasterChef
Jordi Cruz MasterChef

La proposta de resolució indica que es van descriure "les virtuts de les cremes macrobiòtiques que (l'exconcursant) ha tret al mercat i s'explica on es poden comprar, incloent la seva línia de productes dolços i la presentació del seu pastís 'Chocolicius'" al que afegeix que "també es mostren alguns dels seus productes i s'enllacen amb el contingut del programa".

Possible vulneració de la Llei General de Comunicació Audiovisual

Ara li tocarà a la CNMC decidir si finalment imposa la multa a la radiotelevisió pública. Suposadament, aquestes imatges haurien pogut infringir l'article nº18.2 de la Llei General de Comunicació Audiovisual. Aquesta llei prohibeix expressament la publicitat encoberta a la televisió, al que es pot recordar a més que des del 2010, a causa d'una llei de Zapatero, la corporació pública té terminantment prohibit emetre cap tipus d'anunci.

MasterChef 10
MasterChef 10

Masterchef es defensa... per 2a vegada

No és la primera vegada que Masterchef ha de sortir al pas per defensar-se d'una possible multa de manera pública. Ja va ocórrer el passat 2017, quan la CNMC va acabar multant amb més de 200.000 euros al concurs de talents. Llavors era per haver emès una comunicació comercial encoberta de la marca Bodegas González Byass i dels seus vins. Vist això, RTVE va decidir protegir-se i va colar una clàusula per a futures ocasions, en la que quedava escrit que qualsevol multa del mateix tipus a partir de llavors seria a càrrec de la productora, Shine Iberia. Es farà ara càrrec? De moment, RTVE ja ha fet un comunicat, en el que explica que 'Masterchef' "no ha incorregut en cap anomalia", alhora que afirma que els productes alimentaris que es van mostrar en l'episodi en qüestió "no tenen cap tipus d'interès publicitari".