Si el rei Felip VI fos la reencarnació d'un perro flaco, li haurien sortit puces per tot arreu, fins i tot, de part dels que tradicionalment li han rigut les gràcies, com l'aristocràcia. Però si el Borbó fos la reencarnació d'un gos, no seria un de prim i desmenjat.

DL u429420 038

Pilar González de Gregorio (GTRES)

Pilar González de Gregorio ha estat duquessa de Fernandina durant 19 anys. Fins que una sentència va fer que perdés el títol nobiliari en favor del seu nebot Alonso González de Gregorio Villamata. Tramitació del 'traspàs' signada per Felip. Tramitació del 'traspàs' que conté unes arbitrarietats, segons ella, que va posar en coneixement del rei Felip mitjançant el cap de la Casa Reial, Jaime Alfonsín. Però encara no li han dit ni 'mú'. Mà negra? La possibilitat hi és, tot i que no vulgui creure-ho. En una entrevista per la revista Vanitatis, González de Gregorio ho argumenta: "me anulan el título que queda vacante a partir del 29 de junio de 2012, es decir, hace ocho años. La rehabilitación la dan si cumples los requisitos porque no es una sucesión. Cuando mi sobrino lo pide, sin que se modifique la ley, habría sido una segunda ejecución de sentencia que no se puede hacer porque, ya en 2012, no se lo concedieron. Lo llamativo fue que, hace dos años, le tramitaran la petición y de los tres informes que tienen que ser positivos, dos fueron negativos. En mi caso, tuve los tres positivos".

DL u067156 030 1

Pilar González de Gregorio (GTRES)

Un litigi que la fa estar amb la mosca rere l'orella: "Lo que me parece es que todo ha sido muy raro. Desde luego que no ayuda a dar imagen de imparcialidad de un organismo público: qué casualidad que el único informe positivo es el del Consejo de Estado...". El rei Felip és qui va signar la rehabilitació i només falta que es publiqui al BOE: "Una rehabilitación es casi una nueva concesión y, por lo tanto, se mira toda la documentación con lupa. Felipe VI no ha concedido ningún título y es muy extraño que se firme una rehabilitación con la mayoría de informes negativos".

DL u334992 028

Felip VI i la baronessa Thyssen (GTRES)

L'aristòcrata va enviar tota la informació amb les seves reclamacions a Zarzuela el juliol de l'any passat. Documentació que incloïa la cessió del títol que li van fer la seva mare i els seus germans davant notari... "Nunca tuve respuesta", lamenta. "¿Puede haber una mano negra que no quiere que tú seas la duquesa de Fernandina?", li pregunta el citat mitjà. Resposta rotunda: "Desde luego mi sobrino no quiere que yo lo sea... Se han cometido arbitrariedades: en una rehabilitación tienen que estar todos los informes positivos y no ha sido el caso. Pongo de manifiesto todo esto y protesto por sentido de la justicia".