La sèrie acabada d'estrenar Stranger Things 2 ha pujat l'aposta del fenomen de masses en el qual es va convertir la seva primera temporada el 2016. Narcos, Ozark, Orange is the New Black i The Defenders són altres produccions que també han posat el llistó del streaming dalt de tot. Netflix, la creadora d'aquestes sèries, ha estat capaç de crear una marca pròpia quant a continguts, i s'ha convertit en una productora que ha creat escola.

Després d'ella se situa HBO, amb Joc de Trons com a estendard del seu extens catàleg de sèries originals i de tercers. Les produccions de segell propi s'han convertit en el motor de les noves plataformes online, que han aconseguit captar milions d'usuaris a tot el món i posar en perill la televisió convencional. En aquest aspecte, fins i tot empreses que no estan vinculades de forma directa amb el sector audiovisual han decidit unir-se a la cursa per conquerir el nou consumidor digital.

Amazon, dedicada al comerç electrònic, va llançar internacionalment el seu servei Prime Video el desembre de 2016. La companyia va decidir nodrir-se de continguts originals per fer front als seus rivals amb sèries com Transparent, Mozart in the Jungle, The Man in the High Castle i Hand of God. Per estar a l'altura, l'empresa nord-americana invertirà aquest any 4.500 milions de dòlars en contingut audiovisual, segons la firma d'anàlisi JP Morgan.

Per la seva part, Apple no es va voler quedar enrere en aquesta onada de l'streaming. La companyia de Cupertino va decidir seguir els passos de Netflix i llançar-se a la producció d'una plataforma pròpia, així com de sèries i pel·lícules. El 2017, l'empresa tecnològica invertirà més de 1.000 milions de dòlars amb aquest propòsit.

Apple s'ha proposat de crear un catàleg de 10 sèries de televisió i programes al llarg de l'any i té previst moure la seva divisió de continguts a Culver Studios, a Hollywood. En un inici, l'empresa nord-americana planeja emetre un remake de la sèrie de ciència-ficció Amazing Stories del director Steven Spielberg per donar el tret de sortida del seu negoci audiovisual.

Aliança Huawei/Atresmedia

Una altra empresa tecnològica que ha decidit diversificar el seu negoci cap al streaming ha estat Huawei. El fabricant xinès de smartphones va firmar la setmana passada un acord amb Atresmedia per treballar en el llançament d'una nova plataforma a l'estil Netflix. Aquest servei es dirà Huawei Vídeo i només podrà visualitzar-se de moment a través dels telèfons mòbils de la marca. L'objectiu de la companyia asiàtica és que el servei s'estreni en el primer trimestre de 2018 a Espanya i Itàlia.

Dins de la llista d'empreses que s'inspiren en Netflix per crear la seva pròpia plataforma de sèries i pel·lícules també se situa Verizon. El grup de telecomunicacions també treballa en el llançament d'una plataforma de continguts digitals per a la primavera de 2018. La companyia té 4,7 milions de subscriptors del seu servei tradicional de televisió de pagament als Estats Units. L'aparició de Netflix i HBO l'ha deixat estancat i, per plantar cara a aquesta nova competència, l'empresa nord-americana apostarà per invertir en la creació del seu propi servei online.

BBVA puja al carro

Un actor curiós en aquest nou terreny digital és BBVA. L'entitat bancària també ha decidit apostar per serveis que vagin més enllà de les finances. L'estratègia del grup passa per convertir-se en una plataforma diversa que inclogui entreteniment. Francisco González, president de BBVA, va assegurar en l'Open Summit de Madrid que el banc es troba en un procés de transformació digital amb què pretén mantenir la pugna a Netflix en el segment dels continguts audiovisuals.

I és que les plataformes de streaming s'han convertit en els principals canals de lleure de milions de persones, una cosa que totes les companyies han identificat com un camp en el qual sembrar els seus propis projectes. A més, les oportunitats són completament diferents d'anys enrere: mentre que abans semblava impensable que els usuaris estiguessin disposats a gastar diners per veure sèries o escoltar música a través d'internet, avui dia és comú estar subscrit a certs serveis digitals.