Huawei ha superat Apple en el nombre de vendes mundials de smartphones durant els mesos de juny i juliol.

Les dades provisionals corresponents a agost reflecteixen que aquesta tendència s'hauria mantingut el vuitè mes de l'any, segons l'últim estudi Market Pulse de Counterpoint.

D'aquesta manera, el fabricant xinès escala una posició al podi de més venedors mundials de telèfons intel·ligents, només per darrere de Samsung.

Encara que Huawei ha aconseguit ascendir el segon lloc a escala mundial, cap dels seus models no apareix entre els deu més venuts, rànquing que lidera Apple amb els models iPhone 7 i 7 Plus, que continuen sent els més venuts del món.

Segons l'analista Pavel Naiya, això es deu a l'àmplia cartera que té, encara que manca d'un dispositiu veritablement destacat. "Una àmplia cartera permet a Huawei lluitar en múltiples fronts, però no fa molt per crear un reconeixement de marca en general, una cosa que Huawei necessita en gran manera si continua incrementant la seva quota de mercat", assenyala.

Per això, indica que encara que Huawei ha reduït la seva cartera de dispositius, és probable que també necessiti simplificar encara més la seva gamma de productes, tal com han fet Oppo i Xiaomi, posant un esforç més gran en un nombre menor de productes.

Per la seva part, Peter Richardson, director d'investigació de Counterpoint, considera que aquest avenç representa una fita molt significativa per a Huawei, la marca de smartphones més important a la Xina i una companyia amb una presència mundial cada vegada més destacada.

"Huawei ha obtingut un gran abast mundial gràcies a les seves inversions constants en I+D i en fabricació, a més d'importants campanyes de màrqueting i la gran expansió del seu canal de vendes.

Aquest fet posa de manifest la velocitat de creixement d'Huawei. Tanmateix, una menor presència al sud d'Àsia, a l'Índia i a Amèrica del Nord limita el potencial de creixement d'Huawei a curt-mig termini.

Huawei depèn en gran mesura del seu mercat local a la Xina, on es troba en una posició de lideratge, així com de mercats centrats en les operadores, com els d'Europa, Llatinoamèrica i l'Orient Mitjà", ha assenyalat Richardson.