‘Catalunya’ ha estat el terme que més ha crescut en les recerques de Google a Espanya durant el 2017 respecte el 2016, seguit de l’atemptat de Barcelona, Bimba Bosé i Carles Puigdemont, tal com indica la llista de tendències que anualment publica l’empresa tecnològica.

 

A l’Estat espanyol, també encapçalen les recerques Ángel Nieto, el festival d’Eurovisió, la cadena de televisió HBO, l'ex-ministra Carme Chacón, l’iPhone 8 i la popular cançó Despacito de Luis Fonsi, la qual cosa revela que els espanyols han tret temps per cantar i ballar.

En general, el 2017 ha estat un any de preguntes, des de com s’inicia un incendi, fins a com es fabrica una pancarta de protesta. De fet, les recerques amb la paraula ‘com’ s’han fet fins a 10 vegades més que en anys anteriors.

Els desastres naturals, el més buscat al món

Moltes de les recerques al món s’han centrat en tragèdies i desastres, com els huracans al Carib i els Estats Units o el terratrèmol a Mèxic. La fam a Somàlia i els refugiats ‘rohinyás’ destaquen també entre el més buscat a nivell internacional.

S’hi sumen qüestions de com servir les comunitats locals; com convertir-se en policia, parametge o bomber; com ser treballador social, activista i altres tipus de treball comunitari.