Alibaba Business Group, el gran grup xinès de distribució virtual, "l'Amazon xinès", ha anunciat que està disposat a invertir 1.000 milions de reminbis (uns 150 milions de dòlars) al sector dels jocs mòbils. Simon Shi, director general de Alibaba Games, de Alibaba Digital Media & Entertainment Group, ha anunciat l'associació oficial de la companyia amb Mail.ru Group, TFJoy, Efun i ONEMT per establir la "Global Strategic Alliance of Game Distribution". Mail.ru ja havia associat anteriorment, a Rússia, a UCWeb. La associació pretén servir com a pont entre la distribució de jocs mòbils entre la Xina i Rússia, Europa, el Japó, l'Orient Mitjà i els Estats Units.

El mercat dels jocs

En nom d'Alibaba Digital Media & Entertainment Group, Xiaopeng He, director general de Alibaba Mobile Business Group, va explicar: "A fi de maximitzar el valor de la propietat intel·lectual dels jocs, Alibaba Digital Media & Entertainment Group integrarà els recursos de UCWeb, Youku, Alibaba Pictures i Alibaba Literature, per construir una cadena de circulació per als derivats de la IP. UCWeb, gràcies a la seva enorme entrada de trànsit a nivell mundial, exercirà un paper destacat en la distribució de Alibaba Games". Segons va destacar Simon Shi: "El desenvolupament del mercat dels jocs mòbils als 5 mercats internacionals més importants - Europa i Estats Units, Japó i Corea del Sud, Orient Mitjà, Llatinoamèrica i el Sud-Est d'Àsia - és desigual. Els mercats d'Europa, Amèrica, el Japó i Corea del Sud ja són considerats mercats madurs, mentre que l'Orient Mitjà en els últims dos anys ha vist un ràpid desenvolupament, i Llatinoamèrica i el Sud-Est d'Àsia com a mercats emergents, han demostrat un potencial molt elevat en el consum de jocs mòbils.

L'Índia i Indonèsia, grans mercats

Shi es va mostrar molt satisfet per la penetració d'Alibaba Games al mercat indi i indonesi. El 2016, la població d'Internet mòbil de l'Índia va arribar als 370 milions, i per a finals de 2017 està previst arribi als 500 milions. A data de febrer de 2017,els usuaris d'internet mòbil d'Indonèsia assoliran els 100 milions. En aquests mercats emergents, la companyia ja ha construït el seu contingut potent i xarxa de distribució de jocs. UC Browser com a producte destacat de Alibaba Mobile Business Group ha arribat al primer lloc quant a quota de mercat. I la plataforma de distribució d'aplicació 9Apps és la principal app store de terceres parts a l'Índia i a Indonèsia.