El Camp Nou ja no lluirà més la publicitat de Qatar Airways. Rakuten agafa el tron de Qatar en el que suposa el final de la publicitat blaugrana que més controvèrsia ha causat en els seus 118 anys d'història.

El passat 30 de juliol va acabar la vinculació contractual amb Qatar Airways i ara toca mostrar Rakuten fins al 30 de juny de 2021. Acompanyant el Barça des del 2010, Qatar ha format part del club els últims set anys, però de diferents maneres. Com a Qatar Foundation en els seus inicis, el nom va derivar cap a l'aerolínia Qatar Airways que s'ha mantingut fins el passat 30 de juny.

Rakuten pren protagonisme

Des d'aquest 1 de juliol que el Barça i Rakuten comencen la seva relació formal. Seran quatre temporades que el club blaugrana lluirà la botiga online més gran del Japó com a l'espònsor principal. El patrocinador global del Barça, que va ser ratificat a l'assemblea extraordinària del passat mes de desembre, aportarà 55 milions d'euros per temporada, una xifra de rècord a l'entitat.

Si el màxim mandatari de Rakuten ho ha anunciat des del seu compte personal, el canvi ja és un fet i tot passa per canviar la concepció que es té de la publicitat a la samarreta del Barça.

Noves relacions i nous camins per enrolar-se en una nova aventura amb una empresa moderna i creixent. Rakuten és una de les companyies més innovadores del sector de les vendes online, amb 13.500 treballadors, facturant 6.900 milions de dòlars a l'any, cotitzant a la borsa de Tòquio i amb presència a Amèrica, Àsia, Europa i Oceania.

El nou conveni amb Rakuten inclou actius com aparèixer a la façana de l'estadi, mostrar el logotip a l'autobús i a les instal·lacions de la Ciutat Esportiva, com també tenir accés als jugadors per realitzar campanyes publicitàries. En aquesta aliança també es recull, tal com es va afirmar el passat novembre quan es va fer oficial l'acord, que el Barça haurà de jugar un o dos partits amistosos al Japó.