El Barça va decepció rere decepció i el nou contratemps serà el futur patrocinador principal del primer equip de futbol. Joan Laporta haurà de lluitar de valent per trobar una marca que estigui a l'alçada per lluir al pit de la samarreta culer i també aconseguir uns milions indispensables per aconseguir la tan esperada millora econòmica que necessita l'entitat. I un factor determinant per al club blaugrana podria ser Nike.

Nike com a solució a l'adeu de Rakuten

L'empresa que vesteix el Barça des de l'any 1998, Nike, podria ser la solució de futur del club blaugrana, i així rellançar-lo entre els millors d'Europa. Ara qui haurà d'agafar el timó de la nau de veritat és el president Laporta, que haurà d'afinar la punteria amb el proper gran fitxatge culer.

I és que després de la marxa forçada de Leo Messi, trobar patrocinadors serà més complicat. Això suposarà que hi haurà més dificultats per remuntar econòmicament. Però els problemes s'acumulen: sense Messi i amb Rakuten que acaba contracte.

Leo Messi cielo celebracion Barca EFE

Leo Messi celebrant un gol amb el Barça / EFE

Precisament, la marca japonesa líder dedicada al comerç per Internet, acaba contracte al final d'aquesta temporada. El favor de Gerard Piqué al 2017, unint els camins del Barça i de Rakuten en un moment de complicació econòmica creixent per culpa de la renovació a l'alça dels contractes dels futbolistes (que ha desembocat a l'actual crisi), acabarà al final del present curs.

I tal com va avançar l'Ara, Rakuten no renovarà amb el Barça, i el Barça deixarà d'ingressar els prop de 30 milions d'euros que cobra actualment de la firma japonesa. També hi ha el final de la relació amb Beko, que tot i que no aportava els astronòmics ingressos de Rakuten, els 19 milions que aporta per temporada també són importants per al club català. Ara bé, els prop de 200 milions que el Barça cobrava en patrocinis de la samarreta fa uns anys, s'esfumen. I la única solució possible sembla ser Nike.

Josep Maria Bartomeu Rakuten   Sergi Alcazar

Josep Maria Bartomeu i Hiroshi Mikitani / Sergi Alcàzar

Erling Haaland és l'escollit

Laporta haurà de fitxar nous cracs, apostar per una estrella, i recuperar el lloc de privilegi que havia ocupat en els últims anys. No hi és Messi però Erling Haaland és la solució. El davanter noruec del Borussia Dortmund és l'escollit, el número 1 per reforçar l'equip de cara a l'estiu vinent, i qui ho celebraria de debò és Nike.

Si fins ara Messi era el gran líder i la imatge més reconeguda del Barça arreu del món, hi havia un problema perquè Adidas era el patrocinador personal del futbolista argentí. I Nike és partidari de la unió entre el Barça i Haaland perquiè els dos són els seus patrocinats. Si l'empresa nord-americana paga prop de 100 milions per temporada al club blaugrana per ser el proveïdor principal de les samarretes, un dels seus futbolistes patrocinats estrella és Haaland.

gol haaland borussia dortmund psg EFE

Erling Haaland celebrant un gol amb el Borussia Dortmund / EFE

Són futbolistes Nike jugadors com Cristiano Ronaldo o Kylian Mbappé, però en la llista dels TOP també hi apareix Haaland. A Nike li interessa, doncs, que Haaland fitxi pel Barça per guanyar terreny en el mercat espanyol i fer un ple somiat al club blaugrana, sent el patrocinador premium del club i també patrocinant el seu futbolista estrella.

 

Imatge principal: Joan Laporta a la llotja durant un partit del Barça / EFE