Marc Márquez ha demostrat al Gran Premi de Brno que és un pilot diferent. I és que ha estat el primer a decidir canviar de moto per adjudicar-se, després, la seva primera victòria de la temporada sortint des de la pole. Márquez, per davant de Dani Pedrosa i Maverick Viñales, se'n va encara més líder de la República Txeca.
Una decisió definitiva
La meteorologia ha condicionat l’inici de la cursa. I és que les previsions asseguraven que seria un Gran Premi passat per aigua. Tots els pilots han començat amb els pneumàtics de pluja però a la primera volta, amb el cel difuminant els núvols, han hagut de rectificar. Marc Márquez ha estat el primer en entrar al pit lane per canviar de moto i de pneumàtics.
Alguns pilots com Aleix Espargaró també han imitat Márquez, però al capdavant de la cursa, Jorge Lorenzo i Valentino Rossi, entre d’altres, esgotaven els últims revolts sense entrar a boxs.
Márquez ha retallat 10 segons a Lorenzo a la primera volta amb els nous reglatges. I quan la resta ha decidit canviar de moto, el camí de Márquez cap a la primera posició ha estat una autopista. L’estratègia del pilot de Cervera, que començava el GP des de la pole i amb un gran ritme, ha estat impecable.
Quan faltaven 14 voltes per al final, Márquez liderava la cursa amb mà de ferro, seguit per Dani Pedrosa i Aleix Espargaró. Les dues Honda ocupaven els dos primers graons del podi. Maverick Viñales i Valentino Rossi, les dues Yamaha, empenyien des del darrere per recuperar el temps perdut.
Viñales, segon al Mundial, era conscient que havia de buscar el seu límit si no volia veure com se li escapaven bona part de les opcions per lluitar pel títol amb el líder Márquez, que seguia sumant voltes sense ningú al seu voltant. El pilot de Roses ha aconseguit superar rivals fins a situar-se tercer, a roda de Pedrosa.
Amb Viñales instal·lat en la tercera posició, lluny de Pedrosa, que sumava voltes ràpides, Márquez seguia liderant la cursa sense cap tipus d'imprevist. L'al·licient de les últimes voltes ha estat la lluita entre Rossi i Cal Crutchlow per la quarta posició. Rossi ha aconseguit superar Crutchlow en els últims revolts per sumar uns punts que poden ser decisius a final de temporada.
Márquez ha guanyat amb autoritat a la República Txeca, ha dedicat la victòria a Ángel Nieto i augmenta en nou punts l'avantatge al capdavant de la classificació. Pedrosa i Viñales completen el podi.
Classificació del GP República Txeca
Nom | Equip | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Marc Márquez | Honda | 44'15.974 |
2 | Dani Pedrosa | Honda | +12.438 |
3 | Maverick Viñales | Yamaha | +18.135 |
4 | Valentino Rossi | Yamaha | +20.466 |
5 | Cal Crutchlow | Honda | +20.892 |
6 | Andrea Dovizioso | Ducati | +23.259 |
7 | Danilo Petrucci | Ducati | +24.079 |
8 | Aleix Espargaró | Aprilia | +30.559 |
9 | Pol Espargaró | KTM | +30.754 |
10 | Jonas Folger | Yamaha | +33.236 |
Classificació del Mundial de Moto GP
Nom | Equip | Punts | |
---|---|---|---|
1 | Marc Márquez | Honda | 154 |
2 | Maverick Viñales | Yamaha | 140 |
3 | Andrea Dovizioso | Ducati | 133 |
4 | Valentino Rossi | Yamaha | 132 |
5 | Dani Pedrosa | Honda | 123 |
6 | Johann Zarco | Yamaha | 88 |
7 | Jonas Folger | Yamaha | 77 |
8 | Danilo Petrucci | Ducati | 75 |
9 | Cal Crutchlow | Honda | 75 |
10 | Jorge Lorenzo | Ducati | 66 |
13 | Aleix Espargaró | Aprilia | 40 |
18 | Tito Rabat | Honda | 23 |
19 | Pol Espargaró | KTM | 21 |
21 | Àlex Rins | Suzuki | 12 |