El Tribunal General de la Unió Europea ha rebutjat aquest dimecres el recurs presentat per LaLiga contra la negativa de l'Oficina de la Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO) a registrar la marca "El Clásico". La cort amb seu a Luxemburg ha confirmat que, com va considerar l'oficina europea de marques, aquesta denominació manca de caràcter distintiu, una de les exigències per poder registrar una marca.

Messi Casemiro Barça Madrid Clásico EFEMessi i Casemiro, a l'últim Clàssic, jugat al Camp Nou / EFE

Els jutges han recordat que, segons la normativa comunitària, n'hi ha prou que s'apliqui un dels motius de denegació absoluts previstos perquè una marca no pugui ser registrada a la UE.

Cop dur per a LaLiga de Javier Tebas

El litigi va començar quan l'EUIPO va denegar el registre de "El Clàsico", que havia estat sol·licitat per a una molt àmplia gamma de serveis, com les activitats esportives i culturals, l'organització de concursos i lliurament de premis, així com de competicions esportives i de programes de ràdio i televisió, la producció d'esdeveniments esportius per a la ràdio i televisió i de pel·lícules sobre aspectes relacionats amb el futbol.

Cristiano Ronaldo Leo Messi Barça Madrid EFE

La rivalitat Messi-Cristiano Ronaldo va convertir els Barça-Madrid en tot un esdeveniment mundial / EFE

LaLiga va recórrer aquesta resolució i l'1 d'octubre de 2019 l'EUIPO va desestimar aquest recurs, per la qual cosa l'organisme espanyol va recórrer davant del Tribunal General, al·legant que la marca "El Clásico" no pot considerar-se descriptiva o mancada de caràcter distintiu, d'una banda, a causa de les seves característiques intrínseques i, per una altra, a causa de l'alt nivell de coneixement, popularitat i reputació que la marca ha adquirit a causa de l'ús que s'ha fet d'ella.

El tribunal també considera que aquesta oficina va actuar correctament en considerar que les proves presentades per Laliga, preses individualment o en el seu conjunt, no demostraven que, en la data de la sol·licitud del registre, una part significativa del públic percebés la marca sol·licitada com una indicació de l'origen comercial dels serveis que designa.

Finalment, els intents de LaLiga han quedat en no res, per la qual cosa "El Clásico" no podrà convertir-se en una marca.

 

Imatge principal: Javier Tebas, president de LaLiga / Europa Press