Fernando Alonso és el pilot de la mala sort. No se sap com ho fa, però les seves grans mans al volant han estat sempre acompanyades de monoplaces que no han estat a l'alçada. No hi ha solució a curt termini i qui sap què li oferirà el futur.

Tercera temporada a McLaren-Honda i les promeses d'un gran cotxe sempre han quedat com una idea que sembla que no arribarà mai. Fa tres temporades va deixar Ferrari per trobar nous reptes i nous punts de vista, però el monoplaça britànic, que tantes esperances brindava, s'ha quedat en un no res.

El 2015, el seu primer any a McLaren, va ser decebedor. Una temporada d'alts i baixos amb retirades constants. Un total de 7 abandonaments i molt mala sort. El ritme de la temporada va ser d'un rendiment molt baix. Les excuses anaven enfocades cap a un cotxe inesperat i que acabaria trobant la clau de l'èxit, però mai va arribar.

El 2016 era novament una gran promesa de progrés, però sense gaires canvis i va arribar un altre fracàs inicial. Nou curs amb retirada a Austràlia i un primer tram de temporada nefast. La millora del McLaren, però, per fi va arribar després d'un any i mig. La millor experiència d'Alonso amb la marca de Woking van ser dotze curses sense problemes en un final de 2016 impressionant (comparat amb el rendiment anterior).

El 2017 era l'any del gran cotxe. Semblava que tot serien millores i que finalment el McLaren, seguint amb el motor Honda, aconseguiria donar el màxim de sí mateix. Però la pretemporada ja va fer presagiar les males sensacions. El McLaren no aconseguia completar cap sessió i les trencadisses de motor tornaven a acaparar el dia a dia de la marca britànica. I tot fins a dia d'avui després de cinc curses disputades per Alonso, de les quals només n'ha acabat una.

I ni foguejant-se a les 500 milles d'Indianàpolis va ser suficient perquè el seu contracte amb McLaren aconseguís treure un somriure a l'asturià. La desesperació ha acabat apoderant-se de la marca i del mateix pilot perquè també a la prova de la Indy Car el motor Honda va dir prou.

Temporada Curses Retirades Punts
2015 19 8 11
2016 21 4 54
2017 5 4 0
TOTAL 45 15 65
Mercedes és el futur de McLaren

Sembla que la relació McLaren-Honda té els dies comptats i el futur passa a mans d'una relació McLaren-Mercedes. Segons informa el diari britànic Daily Mail, la marca anglesa tindria pràcticament tancat el futur dels seus motors a la Fórmula 1. Honda té data de caducitat i els motors tornarien a ser Mercedes a partir de la temporada 2018 (si no acaba sent abans per culpa dels mals resultats), reconciliant-se tres anys després d'acabar una relació que havia durat vint anys.

Les declaracions de Zak Brown, cap de McLaren, i d'Eric Boullier, cap de l'equip, han reforçat la teoria del diari britànic d'abandonar la marca japonesa de motors. Tot va camí a fer-se oficial en una aliança pràcticament tancada i que el proper mes de juliol s'anunciaria.

"Estem començant a treballar en el cotxe de la propera temporada. 2018 no trigarà a arribar i necessitem prendre qualsevol decisió que tingui impacte per a la següent temporada sobre l'aturada estiuenca. I tenim un pla B, tenim un pla C. Tenim plans diferents", ha afirmat Brown. També ha afegit que "el pla ara és seguir amb Honda com a motorista, però han de passar coses perquè tinguem la confiança suficient d'estar davant el proper any i estem treballant dur per aconseguir-ho". Més enllà de les declaracions de Brown, Boullier ha sentenciat que "és difícil trobar les paraules justes per expressar la nostra decepció, frustració i tristesa".

Marxar i no triomfar

Fernando Alonso és un home amb molt poca fortuna perquè d'allà on marxa, arriben els triomfs. Això va passar el 2007 quan sent el gran favorit a endur-se el Campionat Mundial conduint un McLaren-Mercedes, va quedar tercer a només un punt del títol. Va marxar de l'escuderia britànica i l'any següent Hamilton va guanyar el Mundial amb el seu cotxe. Des del 2010 al 2014 amb Ferrari, els anys de decadència del Cavallino Rampante, i l'any que marxa Vettel aconsegueix el tercer lloc al Mundial amb una millora notable del monoplaça.

Des dels seus dos campionats amb Renault, Alonso ha tret el màxim rendiment dels seus cotxes, superant amb escreix els seus companys d'equip, però casualment els monoplaces que li donaven no estaven a l'alçada dels millors. El contracte de l'asturià amb la marca de Woking acaba aquest 2017 i, a hores d'ara, no ha descartat canviar d'aires i involucrar-se en una nova competició com la Indy. La millora o el declivi del McLaren decidirà en gran part el seu futur a la Fórmula 1.