LaLiga ha remès aquest matí als clubs una carta sobre la comunicació no vinculant de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) respecte de les bases presentades per LaLiga per a la comercialització dels drets audiovisuals en l'àmbit residencial a Espanya, en el que detalla que manté la seva ferma posició sobre això davant del convenciment que la seva proposta promou la competència amb mes operadors i facilita un accés més gran al futbol dels aficionats en millors condicions i preu.

A la carta indica que, amb data 20 d'octubre va rebre l'informe emès per la CNMC que té caràcter no vinculant, per la qual cosa el seu contingut no afecta al procediment de comercialització dels drets audiovisuals del mercat residencial a Espanya sobre el qual s'ha informat, sense perjudici que LaLiga indica que analitzarà amb deteniment les recomanacions realitzades.

Explica en la missiva que les conclusions del document es basen en aspectes ja analitzats en anteriors informes, plantejant com a principal novetat la seva discrepància respecte a la possibilitat de presentar ofertes per un termini de fins a cinc temporades.

En aquest sentit, des de LaLiga es té la convicció que atenent el context econòmic i tecnològic actual, el període de cinc anys facilitarà un accés més important al futbol dels aficionats en millors condicions i preu, permetent la possibilitat de participació a un major nombre d'operadors, i facilitant l'amortització de la inversió, arguments, subratlla, que han estat recolzats per diversos informes jurídics i financers realitzats per experts en la matèria i que avalen la conformitat al dret de la competència de tal plantejament.

D'altra banda, detalla que a l'esmentat informe es reconeix que l'estructura nova d'Opcions i Lots plantejada per LaLiga té l'objectiu de permetre que un major nombre d'operadors puguin optar per adquirir, directament de LaLiga, els continguts audiovisuals oferts, introduint així una dinàmica competitiva més gran que la que s'ha produït en els últims processos de comercialització, i afavorint amb això un millor i més ampli accés als potencials consumidors al producte audiovisual que comercialitza LaLiga.

LaLiga considera que aquesta disruptiva configuració d'Opcions i Lots, que es presentarà en els propers dies, respecta les normes de competència fixades des de de la Unió Europea i afavoreix una competència més gran entre els operadors, la qual cosa comportarà una millor distribució del producte audiovisual del futbol, facilitant l'accés a més aficionats i a preus més competitius.