A partir d'aquest dimarts, la televisió municipal de Barcelona, BTV, passa a anomenar-se "betevé", dins d'un programa de renovació estètica global. En realitat, aquest canvi respon, també, a una redefinició ideològica d'aquest mitjà, que ha arribat a ser qualificada de "nou paradigma" per a betevé. Aquest canal ha sofert una davallada contínua de públic des del 2009: ha perdut un 45,3% dels seus espectadors. En aquest moment el 48,5% dels barcelonins d'entre 16 i 44 anys, gairebé la meitat, no coneix la televisió de Barcelona o no la veu mai.

Cap al multimèdia

Betevé vol avançar-se als canvis que arriben al món de la televisió i que estan produint una davallada contínua de públic d'aquest mitjà. Per això vol progressar cap a un model transmèdia, en què l'usuari pugui triar continguts a la carta i que pugui participar de forma activa en els programes. Dins d'aquesta estratègia, betevé vol maximitzar l'ús de Twitter, per fer que les opinions dels espectadors apareixin en pantalla durant els programes, sobreimpressionades. El mateix ús de la minúscula a les sigles s'ha fet en un intent de donar una imatge de proximitat, d'horitzontalitat. Dins del programa de renovació, el compositor Nil Ciuró ha preparat cent temes musicals diferents a partir d'un fons musical comú.

La ciutat, de forma diferent

Betevé pretén revisar el punt de vista que oferia de la ciutat. En primer lloc vol reivindicar l'interés i la bellesa d'allò quotidià, front als grans elements icònics de la ciutat. En aquest sentit, es pretén que els 73 barris dels 10 districtes de la ciutat estiguin molt més presents a la televisió. Per això, vol recuperar la connexió amb els barris. Per altra banda, vol defugir el "localisme" i pretén oferir continguts d'interès més ampli, en considerar que en la realitat digital actual la vocació local està superada davant la globalització del públic.

Un problema no excepcional

De fet, el problema de pèrdua d'audiència de betevé és comú a la majoria de televisions. Des de fa anys les televisions, a tot arreu, estan perdent audiència, especialment entre els més joves. A Catalunya el problema més greu és que la televisió en català està veient com es redueix el seu públic, any rere any. TV3 també va intentar un programa de renovació, al setembre, per tractar de recuperar audiència.