Els usuaris dels serveis socials de Barcelona han valorat amb una nota mitjana de 7,6 l'atenció rebuda, segons ha revelat l'estudi més ampli fet fins ara a un total de 7.484 persones entre febrer i juny de 2016.

L'Ajuntament de Barcelona ha realitzat aquesta enquesta amb l'objectiu de conèixer el grau de satisfacció dels usuaris de 40 centres de la ciutat i avaluar les seves condicions de vida, ha informat en un comunicat aquest diumenge.

Els aspectes més ben valorats en l'estudi han estat la intimitat i la confidencialitat en l'atenció (8,6) i l'amabilitat dels professionals (8,5), mentre que la nota mínima ha correspost al temps d'espera (6,8), i, en general, un 9% dels usuaris han considerat que l'atenció rebuda està per sota de l'aprovat.

Les valoracions també han variat depenent del districte: Sarrià-Sant Gervasi (8,2) se situa amb la puntuació més alta, seguit de les Corts i Gràcia (ambdós amb 8,0), i davant Sant Andreu (7,2) i Sants-Montjuïc (7,1), que han obtingut les valoracions més baixes.

Davant d'aquests resultats, la tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha agraït als professionals l'esforç addicional malgrat les retallades provocades per la crisi i ha assenyalat que el seu objectiu és que "deixin de ser herois i puguin disposar dels recursos que fan falta per garantir un bon servei".