Les estacions de Foneria i Foc Cisell de la línia L10 Sud del Metro de Barcelona, situades les dos al passeig de la Zona Franca, entraran en servei per a la ciutadania el proper 8 de setembre, després que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) hagi realitzat durant les setmanes de juliol i agost les proves corresponents.

Així ho ha explicat en una entrevista el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, que ha descrit la posada en marxa d'aquestes dues estacions com un "moment solemne, ja que donaran un molt bon servei al barri de la Marina".

Dues estacions més el 2019

A aquestes dues estacions les seguiran les de Provençana i Ildefons Cerdà a L'Hospitalet de Llobregat, que mantenen el seu calendari i es preveu que entrin en servei al febrer i octubre de 2019, respectivament, i per a les quals la Generalitat es va comprometre a invertir 37 milions d'euros per finalitzar els treballs pendents.

Respecte al crèdit sol·licitat al Banc Europeu d'Inversions (BEI) per import de 750 milions d'euros, Calvet ha recordat que ja està tècnicament aprovat, si bé necessita també l'autorització de l'Estat perquè sigui efectiu.

"Creiem que no hi haurà dificultats. Necessitem que aquesta joia de la corona sigui una realitat com més aviat millor", ha afirmat Calvet, ja que aquest crèdit és necessari per finançar el tram central de la L9, el que connecta La Sagrera amb Zona Universitària i que uneix els ramals, donant sentit al conjunt de la línia.

La L9 estarà completada el 2025

El tram central de la L9 de Metro té un cost total d'obres de 1.127 milions d'euros, dels quals 750 milions es cobririen amb el crèdit del BEI -a tornar en 30 anys i amb una carència de set anys- i la resta es finançaria amb dotacions pressupostàries.

"Esperem que en les converses bilaterals amb el Ministeri de Foment i entre la Generalitat i el Govern de l'Estat això passi per aprovació i puguem anar amb el calendari previst per reiniciar les obres com més aviat millor".

En concret, es preveu que aquest tram central de la línia L9 de Metro entri en servei de forma progressiva a partir de 2022 amb l'objectiu que estigui finalitzada el 2025.

Estació de FGC a Francesc Macià

Preguntat per la connexió de les línies Vallès i Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a través de la prolongació entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia amb parada a Francesc Macià, ha dit que la Generalitat continua treballant en el projecte.

"Estem treballant en això amb la voluntat que en el transcurs dels pròxims exercicis puguem programar la seva licitació i adjudicació. Dependrà del context pressupostari del Govern", ha afirmat.

En concret, aquesta obra, que està contemplada en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària, té un cost de 321,7 milions d'euros i permetria un increment de la demanda de 14 milions d'usuaris anuals, fins a beneficiar un total de 19 milions de viatgers.