El Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) obrirà gratuïtament cada dissabte de les quatre de la tarda a les vuit del vespre gràcies a un acord de patrocini amb la marca japonesa de roba Uniqlo. Aquesta col·laboració permetrà visitar de franc les exposicions temporals i les activitats que es duen a terme en aquest horari.

 A més, els assistents podran gaudir del programa 'Parlem de', que cada dissabte oferirà col·loquis i xerrades inèdites per a la divulgació de l'art i la cultura, així com també de propostes artístiques innovadores en diferents formats com tallers familiars, concerts o espectacles de dansa l'últim dissabte de cada mes. 

Segons un comunicat difós pel museu, amb aquesta iniciativa es pretén "afavorir l'accessibilitat del seu programa a unes audiències àmplies i diverses i, especialment, facilitar l'entrada al museu al públic local". "Més enllà de la nostra vocació internacional, la nostra prioritat són els usuaris de proximitat, ells són els veritables ambaixadors del nostre projecte", ha afirmat el director del museu, Ferran Barenblit.