La presidència d'Ada Colau a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) ha disparat la inversió en publicitat. Segons un estudi al qual ha tingut accés El Nacional, des que l'alcaldessa de Barcelona va accedir a la presidència de l'òrgan metropolità s'han destinat més d'11,22 milions d'euros en concepte de publicitat i continguts a mitjans de comunicació.

El ritme d'inversió en aquest àmbit s'ha incrementat especialment els últims mesos. Entre el 12 de març i el 12 d'abril del 2018, s'han invertit més d'1,66 milions d'euros. Aquesta quantitat suposa un 5,84% més que en tot l'any 2015.

Pel que fa als àmbits als quals s'ha destinat aquesta inversió publicitària destaca la compra d'espais a mitjans per a la secció d'informació sobre l'activitat de l'AMB "Metròpolis", amb més de 3,5 milions d'euros. 

Entre el 2015 i el 2016, l'increment va ser d'un 67,91% (462.100,11 euros més que el 2014); entre el 2016 i el 2017 va baixar un 38,77% en comparació amb l'any anterior (443.022,84 euros menys), però del 2017 al 2018 va tornar a créixer, amb un 39,79% (278.382,15 euros més que l'any anterior).

Per volum de despesa, el segon concepte ha estat la compra d'espais a mitjans per a campanyes de publicitat especials, amb més d'1,44 milions, seguit de l'elaboració de reportatges i redaccionals, amb 163.299,19 euros.