L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat la licitació de 62,5 quilòmetres de carril bici per al 2017, el major nombre de quilòmetres de carrils bici que es faran en un mateix any, entre ells les connexions en bicicleta amb L'Hospitalet de Llobregat, el Prat i Santa Coloma de Gramenet.

Segons ha informat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, els nous 62,5 km de carrils bici es repartiran en 30 actuacions diferents amb la intenció de "fomentar l'ús de la bicicleta a la ciutat com a mitjà de transport sostenible i eficient", en línia amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018. La regidora ha destacat que des de l'inici d'aquesta legislatura s'han incrementat en un 21% els quilòmetres de carrils bici, passant de 116 a 141, i ha recordat que l'objectiu del govern municipal és arribar fins als 308 quilòmetres en total.

Aquests nous 62,5 km es començaran a construir aquest mateix any, encara que es preveu que alguns d'ells finalitzin el primer trimestre de 2018 i, segons Vidal, l'objectiu és "oferir al ciclista una circulació més segura per la calçada", en alguns casos "generant infraestructura pedalable" en llocs que actualment no la tenen.

La regidora de Mobilitat ha dit que aquesta actuació segueix "la senzilla lògica de permetre que el vianant vagi per la vorera, el ciclista pel carril bici i els vehicles per la calçada" i ha insistit que aquesta és l'ampliació de carrils bici "més important que s'ha fet mai". Vidal també ha recordat que durant el passat 2016 ja es van sumar 20,9 quilòmetres més, corresponents a 20 actuacions, i ha subratllat que durant 2016 el nombre de ciclistes que van circular per la ciutat s'ha incrementat en un 14 %.

Les connexions

Entre les diferents actuacions, el consistori barceloní preveu que el carril que uneix la ronda Universitat i la ronda Sant Pere sumi un nou eix; que es millori la connexió entre els municipis metropolitans, en especial amb el Prat de Llobregat, l'Hospitalet i Santa Coloma de Gramenet; connectar la plaça Lesseps fins a la ronda de Dalt a través d'un carril situat a l'avinguda Vallcarca i desdoblar alguns carrils per fer-los unidireccionals.

Per millorar la connexió amb els municipis metropolitans, l'ajuntament treballarà en un conjunt de carrils bici al passeig de la Zona Franca i els carrers de l'entorn, que enllaçaran amb el Prat del Llobregat; els carrils bici de l'avinguda Albert Bastardas i el carrer de Torre Melina, que milloraran l'enllaç amb l'Hospitalet; i la connexió amb Santa Coloma a través del carril de l'avinguda de Rio de Janeiro i el passeig de Santa Coloma.

El desdoblament de carrils bici, per fer que siguin unidireccionals a causa de l'augment del nombre de ciclistes, s'aplicarà en l'encreuament entre els carrers Sardenya i Ramon Trias Fargas (baixada de carrer Marina), carrer París (retorn de carrer Londres) i carrer Indústria i el seu retorn amb Sant Antoni Maria Claret.

Altres actuacions que començaran en aquest 2017 es realitzaran a la rambla Onze de Setembre, a l'avinguda Reina María Cristina, a la Travessera de les Corts, al carrer Ganduxer, en encreuaments amb l'avinguda Diagonal o el passeig de la Zona Franca.