reduir les emissions
al mar?
marítim
un ferri?
i això equival a...
com un combustible marítim alternatiu al Petroli.
La seva adaptació permetrà la implementació de les
futures Fonts renovables
es fan servir?
marítima: el petroli
El petroli és l'agent contaminant més comú sobre el mitjà marí a causa de l'elevat volum del seu transport.
Contràriament al que es pugui pensar, l'abocament de petroli a causa d'accidents dels bucs que el transporten i que provoquen les conegudes marees negres, només representa el 5% del total d'impacte en l'entorn marí. El seu impacte social té una enorme transcendència a causa de la seva espectacularitat, a les pèrdues de vides humanes i al fet que concentren sobre un àrea concreta grans impactes ecològics, econòmics i socials negatius.
pel riu
marins rarament es veuen afectats pel
vessament d'hidrocarburs, ja que es creu que
el poden detectar.
reduir els
gasos amb efecte
d'hivernacle?
natural liquat
és la principal
alternativa?
- Una important reducció d'emissions contaminants
per generar la mateixa quantitat d'energia.
- Millora en la qualitat de l'aire per la reducció d'emissions contaminants.
- Permet desplaçaments llargs, amb autonomies d'entre 800 km i 1.500 km.
- Aconsegueix reduir el soroll ambient en un 50%.
- En cas d'accident i abocament, els vessaments de GNL, a diferència del fueloil,
es dissipen en l'aire i no contaminen el terra ni l'aigua.
- Estalvi econòmic en la factura de combustible.
liquat als vaixells?
Port de Barcelona
El Pla de Millora de la Qualitat de l'Aire del Port de Barcelona consta de 25 accions que tenen en compte la reducció de les emissions.
Una de les accions més destacables del Pla és la promoció del GNL com a combustible alternatiu per a vaixells, maquinària de terminal i camions. El GNL redueix un 80% les emissions de NOx i suprimeix totalment les emissions de partícules sòlides en suspensió i d'òxids de sofre. Una altra actuació del Pla és implantar una ambiciosa política de bonificacions ambientals sobre la taxa dels vaixells, de manera que s'incentivi l'arribada de ferris, creuers i vaixells de càrrega més nets. A més, amb aquest Pla es pretén renovar tota la flota interna del Port de Barcelona amb vehicles 100% elèctrics i crear la infraestructura necessària perquè això sigui possible.
a Espanya amb un motor auxiliar de gas
subministrament de bunkering de GNL per propulsar vaixells a Espanya.